مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان گفت: از جمله موانع رسیدن به اهداف قرآنی جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های فرهنگی در کشور است.

موازی کاری نهاد‌های فرهنگی مانع پیشبرد اهداف قرآنیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی استان  امروز با حضور مدیران کل ادارات اوقاف و آموزش و پرورش کرمان برگزارشد.


حجت الاسلام اسماعیل تدینی در این مراسم ضمن قدر دانی از زحمات تمامی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات، خواستار همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری مشترک مسابقات قرآنی استان شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، وجود موازی‌کاری‌ها و پراکندگی برنامه‌های مشابه است؛ به مفاد نامه اخیر ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه به مقام معظم رهبری مبنی بر جزیره‌ای عمل کردن در حوزه قرآن کریم در کشوراشاره کرد و گفت:در این نامه مشکلات موجود عرصه‌های فعالیت‌های قرآنی کشور به دلیل وجود موازی‌کاری‌های متعدد، بیان شده وبه عدم دستیابی فرمایشات ایشان مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآنی درکشور اشاره شده است.

تدینی در همین راستا به فعالیت‌های قرآنی درکشور عربستان اشاره کرد و گفت: در این کشور روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر نسبت به حفظ و یاد گیری قرآن فعالیت دارند.

مدیر کل اوقاف کرمان با اشاره به اینکه مشکل امروز جامعه ما دوری و عمل نکردن به قرآن است. تصریح کرد: کسانی که در مسیر قرآن حرکت می‌کنند و با قرآن انس دارند از معظلات اجتماعی جامعه دور هستند.

وی گفت: قهرمانان واقعی جامعه ما بی شک آن‌هایی هستندکه در مسیر الهی حرکت می‌کنندو توسل آنان به قرآن و عترت است.
تدینی افزود: سازمان اوقاف باافتخار و بدون هیچ چشم داشتی در راستا اجرای فرامین رهبری علاوه بر برگزاری هر ساله مسابقات قرآن کریم تا سطوح بین المللی با حضور بیش از ۸۰ کشور جهان در راستای اهداف بلند مدت چشم انداز قرآنی خود اقدام به برگزاری مشترک مسابقات قرآنی با ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط همچون وزارت ارشاد اسلامی در بحث برگزاری آزمون طرح حفظ قرآن کریم اقدام کرده است که در سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر در استان در این آزمون شرکت کردند.

وی گفت:اقدام دیگر سازمان اوقاف در بحث مسابقات قرآنی، برگزاری مشترک رقابت‌های رده شکوفه‌ها با همکاری آموزش و پرورش می‌باشد که امسال سی و ششمین دوره این مسابقات برگزار شد و شاهد کسب شش سهمیه این مسابقات توسط دانش آموزان استان در کشور بودیم.

مدیر کل اوقاف کرمان به کمبود موقوفات قرآنی در استان اشاره و بر لزوم توجه واقفان و خیرین نیک اندیش به سمت وقف بااهداف فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) خطاب به دانش آموزان گفت: آن حضرت در بحث اهمیت قرآن می‌فرمایند: قرآن را یار بگیرید که بهترین گفتار است ودر آن تامل کنیدکه بهار قلب‌ها ست.

مدیر کل اوقاف استان کرمان اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه اسلامی بر مدار قرآن و اهل بیت (ع) داشته باشیم باید در هر خانواده ایرانی یک نفر درگیر مسائل قرآنی و به حفظ آن مشغول باشد واین هدف جزء خواستن نیست و این خواستن در درجه اول باید از خانواده شروع شود.

در ادامه این مراسم از ۳۵۰ نفر برگزیده این مسابقات با اهدا لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

تجلیل از برندگان مسابقات قرآنی در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار