استقبال کم مازندرانی ها از طرح های فاضلاب

میزان برخورداری از طرح های فاضلاب در مازندران بسیار پایین است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز یزدان پناه معاون مهندسی توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران در نشست با خبرنگاران جمعیت شهری تحت پوشش طرح های فاضلاب در مازندران را ۱۳ درصد عنوان کرد و گفت: در این بخش از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی با بیان اینکه در شش شهر استان طرح فاضلاب اجرا و درحال بهره برداری است، افزود: جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری، تامین و توزیع آب شرب و صنعت در محدوده قانونی شهری را از جمله وظایف آب و فاضلاب شهری است.

محمدرضا محمودی معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران نیز در این نشست به کمبود منابع آب زیرزمینی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود بارندگی و افزایش تقاضا به ویژه در ایام تعطیل و تابستان ، با کاهش ذخایر منابع آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد منابع آب شرب مشترکین از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود، افزود: باید به سمت استفاده از آبهای سطحی پیش رویم.

محمودی بر لزوم کاهش و مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف آب در استان ۱۸۷ لیتر نفر در روز و بالاتر از میزان و میانگین کشوری است، بنابراین با مدیریت مصرف، تغییر الگوی رفتاری و سبک زندگی و اجتناب از مصارف غیرضروری در حفظ و نگهداری از آب تلاش کنیم تا همه از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

انتهای پیام/ م

پایین بودن استقبال از طرح های فاضلاب در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.