فرماندار سرپل ذهاب گفت : کار ساخت 14 هزار و 786 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود پایان یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب از تخصیص یک میلیارد و 310 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان خبر داد.

وی گفت : این اعتبار در راستای ایجاد زیرساخت های شهرستان و بازسازی و تعمیر مکان های اداری و دولتی که در جریان زلزله آسیب دیده است، هزینه می شود.

جمالی نیا افزود : حجم آواربرداری ها و ساخت و ساز در شهرستان سرپل ذهاب به اندازه یک کلان شهر است ولی با مشارکت و همراهی همه دستگاه ها و مردم همیشه همراه ، روند ساخت و سازها در شهر و روستاها مطلوب است.

وی از پایان کار ساخت 14 هزار و 786 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود ، خبر داد و بیان کرد: از مجموع این واحدها ، 10 هزار و 491 واحد مسکونی شهری و چهار هزار و 295 نیز روستایی است.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: تاکنون عملیات آواربرداری 14 هزار و 623 واحد مسکونی شامل 6 هزار و 203 واحد شهری و هشت هزار و 420 واحد روستایی پایان یافت و کار پی کنی 13 هزار و 647 واحد مسکونی نیز انجام شد که از این تعداد نیز 6 هزار و 118 واحد مسکونی شهری و هفت هزار و 529 واحد روستایی است.

جمالی نیا با بیان اینکه 32 هزار و 751 واحدهای مسکونی برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز به بانک های عامل معرفی شدند ، اظهار داشت: بیش از 29 هزار فقره منجر به عقد قرارداد شده و بیش از 26 هزار مالک واحدهای مسکونی تسهیلات بازسازی ساخت و یا تعمیرات را دریافت کرده اند.

وی افزود: با وجود آواربرداری زیاد و نخاله های ساختمانی و همچنین مخاطرات و نگرانی هایی که به لحاظ شیوع احتمالی بیماری های واگیر و سالک در فصل گرما در شهرستان داشتیم ، آمارها نشان می دهد که با مشارکت مردم و مسئولان ، بیماری های واگیردار در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 درصد کاهش داشته است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

حجم آواربرداری ها و ساخت و ساز در شهرستان سرپل ذهاب به اندازه یک کلان شهر است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.