رئیس مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در وهله اول مشکلات صنفی خبرنگاران را احصا کند و برای حل مشکلات آنان راهکارهای قانونی بی‌اندیشد.

کمیسیون فرهنگی مشکلات صنفی خبرنگاران را از طریق قانونی حل کند/ مسائلی که در جلسه استیضاح ربیعی رخ داد، خوب نبودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با خبرنگاران و عکاسان پارلمانی به مناسب روز خبرنگار، اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از زحمات خبرنگاران به ویژه خبرنگاران پارلمانی تشکر کنم.

وی ادامه داد: همچنین لازم است به برخی از مسائل پیش آمده در جلسه استیضاح آقای ربیعی اشاره کنم که برخی از مسائلی که امروز رخ داد، خوب نبود و متأسفانه در کشور ما برخی اتهام‌زنی‌ها باب شده است و در مناظرات تلویزیونی هم نمونه آن را دیده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اظهارات و اتهام‌زنی‌ها به جامعه ضربه وارد می‌کند و فضای جامعه را شایعه پذیر می‌کند، تصریح کرد: این مشکل زمینه‌های متعددی دارد و می‌بینیم که برخی افراد از شهری به شهری دیگر می‌روند و مسائلی را هم مطرح می‌کنند و کسی نیست که به این مسائل رسیدگی کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ما در مجلس شورای اسلامی قطعا به این مسائل رسیدگی می‌کنیم، ادامه داد: ما نمی‌گذاریم که این مسائل این طور بماند و ادامه پیدا کند، قطعا با این رفتارها برخورد می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید برای روشنگری در این زمینه کمک کنند، ادامه داد: رسانه‌ها باید برای اصلاح امور گام بردارند، از اوایل امسال یک شورای اقتصادی با حضور صاحب نظران در مجلس شکل گرفته است که دبیرخانه آن به صورت مستمر با دولت مسائل کشور را دنبال می‌کند و این شورا با تثبیت نرخ ارز موافق نبود و بر این نظر بود که این موضوع باعث فساد می‌شود.

وی بیان کرد: مجموعه‌ای از مشکلاتی که در ساختار اداری کشور وجود دارد با پیچیدگی‌های صحنه بین‌المللی همراه شده است و برخی از این نابسامانی‌های اقتصادی در کشورمان مربوط به صحنه بین‌المللی نیست و مربوط به ساختار داخلی کشور است و باید اصلاح شود؛ برای مثال باید در ساختار بانک‌ها اصلاحاتی صورت گیرد که راهکارهایی در این زمینه اتخاذ و ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقدینگی بالای کشور، ‌اظهار کرد: طی سال‌های گذشته حجم نقدینگی از 500 هزار میلیارد تومان به هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است و برای حل این مشکل به دولت این مجوز داده شده است تا طرح‌های نیمه کاره عمرانی را واگذار کند.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس در برخی از مسائل که زیربنای حل مشکلات کشور است وارد شده است و اقدام می‌ کند، افزود: متأسفانه اطلاعات مردم از قوانین و حقوقشان کافی نیست و رسانه‌ها باید به این موضوع بیشتر بپردازند تا این موضوع برای مردم روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس باید مشکلات صنفی خبرنگاران و احزاب رسانه‌ها مورد بررسی قرار دهد و پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات آنان از مسیر قانونی انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار