کریستوفر کالینز، نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان و از نخستین حامیان ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل رانت اطلاعاتی در ارتباط با یک شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی تحت پیگرد قرار گرفت.

پیگرد قضایی یک نماینده آمریکایی حامی ترامپ درخصوص رانت اطلاعاتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستوفر کالینز، نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نخستین حامیان دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روز چهارشنبه به دلیل رانت اطلاعاتی در ارتباط با یک شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی تحت پیگرد قرار گرفت.

کریستوفر کالینز مدیر و سهامدار عمده (۱۶.۸ درصد) یک شرکت بیوتکنولوژی استرالیایی احتمالا در ژوئن ۲۰۱۷ اطلاعات مربوط به شکست خوردن آزمایش یک محصول شرکت را پیش از اعلام عمومی در اختیار پسرش قرار داده است تا وی با انجام تراکنش‌های مالی و اقداماتی ضرر‌های ناشی از این ماجرا را محدود کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، احتمالا پسر کالینز و افراد مورد اعتماد وی با انجام اقداماتی از زیانی ۷۶۸ هزار دلاری جلوگیری کردند. جفری برمان دادستان فدرال منهتن علیه کالینز اعلام جرم کرد. کالینز ابتدای سال ۲۰۱۶ اولین عضو کنگره آمریکا بود که آشکارا از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفاع کرد.

داروی مورد آزمایش برای بیماری ام اس بود که تا آن زمان درمانی نداشت و تنها برای کند کردن روند آن تلاش می‌شد.

دورنمای این درمان احتمالی موجب افزایش سهام این شرکت استرالیایی در ژانویه ۲۰۱۷ به ۱۷ دلار و ۷۰ سنت شد، اما پس از اعلام عمومی شکست آزمایشات این دارو در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷ ارزش سهام ۹۲ درصد سقوط کرد و به ۵ سنت رسید.

کالینز در خصوص رانت اطلاعاتی و شهادت دروغ تفهیم اتهام شد. همچنین پسر وی و نیز پدر همسر پسرش نیز تفهیم اتهام شدند. وکلای کالینز در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی این نماینده اعلام کردند وی دفاعی را برای رفع اتهام از خود آماده می‌کند.

انتهای پیام/

رانت اطلاعاتی نماینده ایالت نیویورک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار