معاون جذب ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت:محرومین جامعه در بازسازی عتبات عالیات پیشگام هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛افصلی معاون جذب ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در  در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و رؤسای استانی و شهرستانی این ستاد در استان به تشریح اهمیت بازسازی عتبات عالیات پرداخت و گفت: سال گذشته به ازاء هر ایرانی ١٢٠٠ تا ١٣٠٠ تومان هزینه کمک به عتبات عالیات جمع آوری شد ولی مردم استان خراسان جنوبی به عنوان استانی کمتر برخوردار با سرانه ٤٠٠٠ تومان رکورد شکنی کرد.

 افصلی افزود: محرومین جامعه در بازسازی عتبات عالیات پیشگام هستند که نشانه بارز آن مشارکت مردم خراسان جنوبی است که ٤٠ درصد جمعیتش زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره نشان محبت برای تقدیر از خیرین حرم ساز و ترویج فرهنگ کمک به ساخت و توسعه عتباب مقدسه و جمع آوری نذورات در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: مردم این استان در دهه دوم محرم میزبان این جشنواره خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه افزود: اینکه شخصی بیش از یکهزارو ٣٠٠ سال قبل قیام کند و به همراه یاران وفادارش به شهادت برسد و امروز جهان با آموزه‌های آن آشنا شود نشان می‌دهد که خداوند آن را مدیریت میکند و برخی فریب خوردگان را یارای مقابله با آن وجود ندارد.

وی گفت:وهابیون با صرف میلیارد‌ها دلار به جمگ نهضت عاشورا آمده اند اقدامی بیهوده است و آن‌ها نخواهند توانست با تبلیغ سوء به این حرکت آسمانی آسیبی وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: اشاعه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و تشویق زیارت اباعبدالله الحسین (ع) وظیفه همگانی است و در سایه حرکت‌های عاشقان نهضت عاشورا امروز حتی بسیاری از برادران اهل سنت نیز شرکت در راهپیمایی اربعین را هم قدم با برادران شیعه مقدس می‌شمارند و مشتاقان این حرکت در آذربایجان غربی نشانه‌ای از این تاثیر مثال زدنی است.

انتهای پیام/م

سفر معاون جذب ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.