سند دار شدن زمین‌های ساحلی غرب مازندران نوید بخش رونق سرمایه گذاری دریایی خواهد بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید وجیه الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر در جلسه توجیهی کاداستر زمین‌های ساحلی و ملی گفت: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی موثر در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه از این پس سند مالکیت کاداستری به جای سند منگوله دار و دفترچه‌ای قدیمی صادر می‌شود، افزود: به دلیل درج برچسب هولوگرام و تعویض سند پس از هر انتقال این سند غیر قابل جعل است.

موسوی گفت: سند مالکیت کاداستر تاکنون برای ۲۶ هزار هکتار از زمین‌های ساحلی و ملی حوزه شهرستان چالوس تهیه شد ه. است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر افزود:این زمین‌های ملی تا پایان شهریور امسال در مرحله صدور سند تک برگی قرار خواهد گرفت.

وی گفت:با تعیین تکلیف حدنگاری ۱۹ کیلومتر از زمین‌های ملی و ساحلی ، سرمایه گذاران می‌توانند در بخش دریا سرمایه گذاری کنند.

سازمان جنگل  ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد ، نقشه کاداستر ۲ میلیون و ۹۰ هزار هکتار از جنگل‌ های شمال کشور از آستارا تا گنبد امسال تهیه می‌ شود، با تهیه این نقشه دست رانت خواران، زمین خواران و معارضان اراضی ملی شمال کوتاه خواهد شد و مدیریت و ساماندهی در حفاظت از این عرصه‌ ها دوچندان می‌شود.
انتهای پیام/آ

زمین‌های ساحلی چالوس سند دار می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.