کاظمی با اشاره به اینکه هنر رساترین ابزار برای انتقال هر پیامی است، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین ۶ ساحت تربیتی وجود دارد که تربیت هنری و زیبایی شناختی از مهمترین آنهاست.
وی با بیان اینکه گستره هنر صرفا محدود به هنر نمی شود، گفت: این ابزار بهترین مسیر برای تربیت انسان هایی است که می توانند کمک جامعه باشند و جشنواره ها بهترین میدان برای کشف استعدادهای هنری محسوب می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پرداختن به هنر را عاملی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در برنامه های درسی بستر لازم پرداختن به درس هنر وجود ندارد بنابراین جشنواره ها به این موضوع کمک می کنند.
کاظمی افزود: کسب مهارت های تخصصی در کنار مهارت های ارتباطی در این جشنواره به توانمند شدن دانش آموزان کمک می کند.
هنر آسیب های اجتماعی را از نسل جدید دور می کند
در ادامه عبدالرضا فولادوند مدیر کل شهرستان های استان تهران بیان کرد: بیش از ۲ هزار دانش آموز برگزیده استانها در این جشنواره حضور پیدا کردند تا در مهارت آفرینی که نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت است، همراه باشند.
وی با اشاره به رشته های در نظر گرفته شده برای جشنواره های فرهنگی و هنری گفت: دانش آموزان در رشته هایی شامل شعر، داستان نویسی، مقاله، کتاب خوانی نقد ادبی، وبلاگ نویسی، بازیهای یارانهای و نشریه الکترونیکی، تئاتر صحنهای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی، فیلم کوتاه، نساجی، سفال و سرامیک، حجم سازی، طراحی، آبگینه، خوشنویسی، نقد هنری، طراحی، عکاسی گرافیک، پوستر، کاریکاتور، سرود گروهی و همگانی، کرال فرهنگیان، تک نوازی، همنوازی و تک خوانی با هم به رقابت پرداختند.
وی تصریح کرد: در کنار این رقابت ها کلاس های آموزشی برای دانش آموزان با حضور اساتید مجرب در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه هنر نی تواند در کاهش آسیب های اجتماعی کمک کننده باشد باید از این ظرفیت برای مشاهده جدید بهره بگیریم.