رئیس هیئت زورخانه‌ای و باستانی لرستان گفت: بیش از ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته و ۲۵ مرشد در ورزش زورخانه‌ای استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا چنگیزیان رئیس هیئت زورخانه‌ای و باستانی لرستان اظهار داشت: در انجام ورزش‌های زورخانه‌ای معنویت با ورزش همراه است لذا باید در ترویج این ورزش بین جوانان نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

وی افزود: ورزش باستانی و زورخانه‌ای، برای ورزشکاران تنها وسیله‌ای برای دست یافتن به اندامی مناسب و سلامتی نیست، بلکه وسیله‌ای برای ارتباط معنوی با خداست.

چنگیزیان گفت: زورخانه خاستگاه جوانمردی است و فرهنگ پهلوانی از این مکان مقدس برخواسته است لذا باید فرهنگ پهلوانی را که در بر دارنده خصلت‌هایی همچون گذشت، ایثار، جوانمردی و دست‌گیری از مظلوم است را در جامعه ترویج دهیم و نوجوانان و جوانان جامعه را با این فرهنگ و ورزش معنوی بیشتر آشنا کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی لرستان، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و متولیان امر ورزش، از ورزش باستانی و زورخانه‌ای حمایت کنند، جوانان بیشتری به این ورزش‌ها روی می‌آورند و زمان بیشتری را به انجام فعالیت‌های ورزشی توام با معنویت صرف می‌کنند، در نتیجه آمار مفاسد اجتماعی کاهش می‌یابد.

چنگیزیان با اشاره به اینکه زورخانه خاستگاه مرام و مسلک پهلوانی در ورزش حرفه‌ای است، تصریح کرد: بزرگانی، چون پوریای ولی، جهان پهلوانان غلامرضا تختی، مصطفی طوسی، ضیاءالدین میرقوامی، عباس زندی و حاج حسین ذهتابچی پهلوانان و حتی بسیاری از شهدای دفاع مقدس در دامان ورزش زورخانه‌ای پرورش یافته و نام نامیشان همواره بر فراز آسمان ایران زمین می‌درخشد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ سالن زورخانه در لرستان، خاطرنشان کرد: خبرنگاران لرستان در ترویج فرهنگ، مرام و منش پهلوانی و گسترش اخلاق پهلوانی از طریق معرفی این رشته باستانی به جوانان کمک کنند.

انتهای پیام/م

۷۰۰ لرستانی در ورزش زورخانه‌ای فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.