امام جمعه خوی گفت:بنگاه‌های کوچک و متوسط سهم بسزایی در اشتغال زایی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نماز این هفته شهرستان با اشاره به ۲۳ مرداد روز پایان جنگ ۳۳ روزه لبنان و اعلام پیروزی مقاومت حزب الله بر اسرائیل اظهار داشت: پیروزی حزب الله بر رژیم اشغالگر قـدس و حـامیان منـطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او آثار و برکات بی شماری ازجمله فرو ریختن ابهت قدرت پوشالی نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی حامی اسرائیل، تثبیت قدرت مـنطقه‌ای مقاومـت اسلامی و حزب الله ،نجات یافتن کشور لبنان از شرارت‌های رژیم صهیونیستی داشت.

وی  ادامه داد:شکست خوردن نقشه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل، مصر، عربستان سعودی و احزاب شاخص ۱۴ مارس لبنان علیه حزب الله و مقاومت اسلامی از جمله آثار و برکات دیگری برپیروز حزب الله بر رژیم اشغالگر قدس بودند.

سهم اساسی بنگاه‌های کوچک و متوسط در اشتغال زایی

 

حجت الاسلام شکوری با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک نیز گفت: معمولا تصمیم گیران جامعه در موضوع اشتغالزایی توجه لازم به صنایع کوچک و متوسط ندارند.

وی ادامه داد: در حالی که حدود ۸۷ هزار واحد صنعتی کشور پروانه بهره برداری دارند که حدود ۹۰ درصد این بنگاه‌ها کوچک و متوسط هستند.

خطیب نماز جمعه گفت: کشور‌هایی که اقتصاد سالم دارند سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط در آن‌ها از نظر اشتغالزایی بالا ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند.

عوامل به وجود آورنده عزت اسلامی از دیدگاه اهل بیت (ع)

 

خطیب نماز جمعه خوی موضوع عزت از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و افزود:معنی عزت از دیدگاه لغویان یعنی عزت حالتی است که نمی‌گذارد انسان شکست بخورد و عزیز کسی است که غالب است و مغلوب نمی‌شود.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) علل و عوامل به وجود آورنده عزت را به ترتیب زیراطاعت از دستورات و فرامین خداوند، جهاد و مبارزه در راه خداوند، اتحاد و هماهنگی در میان آحاد مسلمانان و در نهایت عدم چشمداشت از مردم که امام باقر (ع) می‌فرماید اَلْیَأْسُ مِمّا فی أَیْدِی النّاسِ عِزٌّ لِلْمُؤْمِنِ فی دینِهِ (چشم نداشتن بدست مردم موجب عزت دینی مؤمن است) برشمرد.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.