امام‌جمعه شیراز گفت: امیدواریم به زودی آثار حرکت جدی قوای سه گانه در مبارزه با فساد را مشاهده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه فضاسازی رسانه‌های بیگانه بر این است که ما آرامش نداشته باشیم، اگفت: کاری که دشمن می‌خواهد بکند آنقدر بزرگ نیست بلکه بزرگنمایی می‌کند و آمریکا همانطور که امام (ره) فرمودند: هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی  با بیان اینکه در برخی محیط‌های اداری و نهاد‌های دولتی فساد مشاهده می‌شود و همه ما نگران این قضیه هستیم، افزود: امروز نیاز به بصیرت عمیق داریم بعضی‌ها فکر می‌کنند انقلابی حرف زدن به‌معنی تند و کوبنده حرف‌زدن است بله ما هم معتقدیم که این تند و کوبنده حرف‌زدن در جای خود تاثیرگذار است، اما برخی مواقع نتیجه معکوس می‌دهد.

وی افزود: هیچ‌کس نیست که از فساد خوشش بیاید، ولی اگر ما در برخی موارد با زبان نرم سخن می‌گوییم برای این است که می‌دانیم که دشمنان از برخی سخنان به‌صورت معکوس استفاده می‌کنند و به‌دنبال فرصتی هستند تا مردم را برای براندازی نظام به خیابان‌ها بکشانند.

آیت الله دژکام با تاکید بر‌اینکه باید در راستای مبارزه با فساد اقدام جدی‌تری انجام شود و ما از مجلس و دولت می‌خواهیم که پیش از بروز فساد جلوی آن را بگیرد، بیان کرد: اگر این مشکلات اقتصادی نتیجه کم‌کاری و ناکارآمدی یک تیم است که آن تیم را اصلاح کنید اگر نتیجه ناکارآمدی یک شخص است فردی کارآمد جایگزین آن کنید.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نباید دولت و مجلس دست روی دست بگذارند تا فسادی رخ دهد بلکه باید با نظارت صحیح جلوی ایجاد فساد را بگیرند، عنوان کرد: مردم به نمایندگان رای دادند و توقع دارند که نمایندگان ناظر بر رفتار دولت باشند و جلوی ایجاد فساد را بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر فسادی ایجاد شد و از دست دولت و مجلس در رفت، قوه قضاییه باید بلافاصله وارد عمل شود و با آن برخورد قاطع و جدی داشته باشد، گفت: ما منتظریم که آثار حرکت جدی این سه قوه در مبارزه با فساد به زودی مشاهده شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کارمندان ادارات باید برای راه‌انداختن کار مردم خدا را بالای سر خودشان ببینند تا از این طریق کوتاهی و کم‌کاری در کار مردم نکنند، اظهار داشت: امروز وضع جامعه ما به گونه‌ای است که که کارگران و کارمندان باید دو برابر قبل کار کنند دشمن از همه طرف روی سر ما ریخته است بنابراین برای عبور از این برهه حساس باید خودمان با جان و دل کار کنیم.

وی با بیان اینکه نوع رفتار مدیران و مسئولان با مردم بسیار تاثیرگذار است، افزود: هفته پیش جمعی از مدیران با حضور در مصلی نماز جمعه به صورت مستقیم با مردم دیدار کردند و مشکلات و درخواست‌های آن‌ها را شنیدند که جای تقدیر و تشکر دارد، اما ما توقع داریم که این گونه برنامه‌ها مستمر باشد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار