استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم ساحل‌نشین این استان در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند، گفت: تقویت مصوبه ته‌لنجی و حمایت از اقتصاد و معیشت مرزنشینان استان بوشهر در اولویت برنامه‌های مسئولان است.

تقویت مصوبه ته‌لنجی در اولویت برنامه‌های مسئولان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا این عرصه به ظرفیت‌های اقتصادی و معیشتی استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: ۶۱ درصد اقتصاد استان بوشهر در بخش خدمات است که این میزان گویای ظرفیت‌های مهم این استان در عرصه‌های مختلف است.

وی، از ظرفیت ۳۹ درصدی اقتصاد و معیشت استان بوشهر را در بخش کشاورزی، صنعت و بخش‌های وابسته دانست و تصریح کرد: به سبب وابستگی اقتصاد استان بوشهر به دریا، اقتصاد این استان دریامحور است که در عرصه تجارت، بازرگانی، شیلات و کشاورزی متبلور است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز، اقتصاد هر کشور و منطقه را نابود می‌کند افزود: برای تقویت تجارت رسمی و سالم، مقابله با پدیده قاچاق در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است.

گراوند با تاکید بر جلوگیری از لطمه دیدن اقتصاد سالم و حلال بیان کرد: کسانی که تجارت حلال و سالم دارند نباید به بهانه قاچاق، معیشت و اقتصاد آنان صدمه ببیند.

وی، با بیان اینکه قاچاق سازمان‌یافته می‌تواند اقتصاد را از پای درآورد افزود: در استان بوشهر قاچاق سازمان‌یافته تاکنون وجود نداشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه ته‌لنجی و اقتصاد سالم ساحل‌نشینان استان بوشهر تصریح کرد: نباید اقتصاد و معیشت مردم ساحل‌نشین صدمه ببیند بلکه تقویت مصوبه ته‌لنجی، کالای همراه ملوان، حمایت از اقتصاد و معیشت مرزنشینان در دستور کار مسئولان است.

گراوند با بیان اینکه مردم ساحل‌نشین این استان در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند گفت: فعالیت اقتصادی و معیشتی سالم ساحل نشینانان استان بوشهر باید تقویت و نباید مخدوش شود.

وی، با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی می‌خواهد اقتصاد کشور را زمین‌گیر کند تصریح کرد: ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی از اهداف مهم دشمن در جنگ اقتصادی است.

استاندار بوشهر به تاریخچه تجارت دریایی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: این استان از یک قرن پیش به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران بوده که این مهم نشان از قابلیت این استان ساحلی در عرصه تجارت دریایی، اقتصاد و معیشت است.

انتهای پیام/ م

حمایت از معیشت مرزنشینان استان بوشهر در اولویت برنامه‌های مسئولان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.