سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با ثبت جهانی اثر طبیعی کوه سبلان این جاذبه در سطح بین المللی معرفی خواهد شد.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: کوه سبلان اثر فاخر طبیعی استان اردبیل است که ثبت جهانی آن از چندی پیش دنبال می شود.

وی اضافه کرد: این اثر تاریخی در فهرست موقت لیست ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی کشور قرار گرفته و ثبت این اثر از سوی مسئولان ارشد استان دنبال می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه در سفر  رییس سازمان میراث فرهنگی  نیز توجه ویژه به این اثر مورد تاکید قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به قرار گیری بخشی از کوه سبلان در شهرستان سراب جهت ثبت جهانی نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

فلاحی با تاکید به ضرورت طی فرایند قانونی ثبت جهانی یک اثر ابراز امیدواری کرد با تحقق این مهم نه تنها معرفی سبلان در سطح بین المللی انجام شود بلکه نسبت به ساماندهی این اثر طبیعی و اجرای تاسیسات گردشگری نیز اقدام کرد.

وی با تاکید به اینکه کوه سبلان جاذبه های متنوع گردشگری از جمله کوهنوردی، یخ نوردی، آبدرمانی و گل گشت را دارد، اضافه کرد: برکات ثبت جهانی در این منطقه قابل توجه خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در حال حاضر تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

کوه سبلان اثر فاخر طبیعی استان اردبیل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمدی
۱۷:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
انشالله.این ثبت جهانی باعث رونق توریسم خارجی هم میتواندبشود
Germany
محمدی
۱۷:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
احسنت بسیارعالی.شهریری وجنگلهای هیرکانی فندقلوهم قابلیت ثبت جهانی رادارند.