دومین همایش دفاتر خدمات الکترونیکی با حضور سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قوه قضاییه در مازندران برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی کریمی مله معاون فناوری و آمار دادگستری مازندران با بیان اینکه دومین همایش دفاتر خدمات الکترونیکی با حضور سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قوه قضاییه در مازندران برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری همایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برطرف کردن مشکلات دفاتر در اجرای برنامه های کلان قوه قضاییه است.

وی افزود: ۲۵ دفتر خدمات الکترونیکی قضایی فعال در مازندران پارسال مورد بازرسی قرار گرفتند.

 کریمی مله گفت: در مازندران ۳۴ دفتر خدمات قضایی فعال وجود دارد و ۶ دفتر خدمات قضایی نیز در مرحله تهیه امکانات و افتتاح و ۱۸ دفتر نیز در حال انتخاب مکان است، بطوری که باید در سال ۹۷ تعداد ۵۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال باشد.

 معاون فناوری و آمار دادگستری مازندران به برخی از مشکلات دفتر خدمات قضایی اشاره کرد و افزود: بیشترین مشکلات دفتر خدمات الکترونیکی قضایی، ثبت دادخواست های شورای حل اختلاف می باشد بطوری که تعدادی از ساختمان های شورای حل اختلاف استیجاری و دور از بدنه دادگستری بوده و به سامانه سمپ وصل نیستند.

وی گفت: طبق آمار صورت گرفته پرونده های حکمی وارد شورا حل اختلاف در تیرماه سال ۹۷ به طور میانگین بیش از 2 هزار و ۴۳۷ پرونده بوده که باید در دفتر خدمات سرویس بگیرد که با مشاهده به این موضوع امید است این امر نیز مرتفع شود.

معاون آمار و فناوری دادگستری مازندران افزود: در مازندران ۸۸ مدیر دفتر خدمات الکترونیکی قضایی پذیرفته شده نهایی وجود دارد که در اولویت قرار گرفته ‌اند ۳۴ نفر فعال ۶ نفر ذخیره و ۱۸ نفر پایه کار قرار دارند.

وی به موضوع ثبت ثنا و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: توانستیم با همکاری، همدلی همکاران قضایی در استان و همچنین خدمات الکترونیک قضایی و پشتیبانی و راهکار‌های رئیس کل دادگستری مازندران نسبت به سال قبل در اجرای ثبت ثنا پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۶۱ هزارو ۸۹۵ نفرثبت ثنا انجام داده اند از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۳۰۶ نفردر دفاتر خدمات قضایی ثبت ثنا انجام دادند.

انتهای پیام/ م

همایشی برای اجرای خدمات الکترونیکی در دادگستری مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.