تفاهم نامه همکاری مشترک،سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی کشورمان عصر امروز در محل سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا شد.

تفاهم نامه همکاری مشترک،سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان برنامه بودجه کشور، سازمان میراث فرهنگی ، صنايع دستي و گردشگري و صندوق توسعه ملي در راستاي توسعه متوازن و كمك به توزيع عادلانه ثروت ، ايجاد كسب و كار و اجراي برنامه اشتغال گسترده و مولد ، با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمد باقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه ،در محل این سازمان برگزار شد.
مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ابتدای مراسم اظهار کرد:سازمان میراث فرهنگی ماموریت سختی در حوزه گردشگری به عهده دارد که امیدواریم با همکاری سازمان برنامه بودجه و صندوق توسعه ملی این ماموریت را به خوبی به انجام برسانیم.
وی با بیان اینکه گردشگری در سه حوزه؛فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی تاثیر گذار است،افزود:در بخش فرهنگی همه دولت هامیلیارد ها تومان هزینه می کنند تا مردم در رفاه و آرامش مناسبی قرار گیرند ودر شرایط کنونی کشور هم این ضرورت بیشتر احساس می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری معرف داشته های فرهنگی کشور به حساب می آید،گفت:کشور ما دارای تمدن کهن و داشته های تاریخی  است که  معرفی آن به تمام مردم جهان به وسیله گردشگری صورت می گیرد.
مونسان با اشاره به اینکه هر توریست خارجی در بازگشت سفیر کشور ما محسوب می شود،اذعان کرد:علی رغم تبلیغات منفی که استکبارجهانی علیه کشور ما انجام می دهد،اما رویکرد و نگاه توریست ها به جاذبه و منابع ایران متفاوت است و گردشگری به نوعی به دیپلماسی از طریق مسائل فرهنگی نیز کمک می کند.
مونسان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات جدی گردشگری ایجاد نشاط و امید در بین مردم است،افزود: در حوزه اجتماعی دولت تلاش کردند تا از مهاجرت روستاییان به شهر گرفته شودکه به نظر می رسد که این امر کم تر تحقق پیدا کرده است،این درحالی است که ما از طریق گردشگری و بومی گردی از ازیاد مهاجرت جلوگیری شده است که 600 واحد بوم گردی در کشور وجود داشته و بیش از 2000 هزار واحد آن نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود:در بخش ماموریت های اجتماعی ما با توزیع عادلانه ثروت مواجه هستیم که یکی از اهداف نظام به شمار می آید و با روش های گوناگون در دولت های مختلف به انجام رسیده است؛ اما به نظر می آید که بخش گردشگری در این موفق ظاهر شده است.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: گردگشری در حوزه اقتصادی به اقتصاد سوم در دنیا مبدل شده است و این روند روبه رشد ادامه پیدا خواهد کرد، ضمن این که در مدت 30 سال گذشته گردشگری از عدد531 میلیون به یک میلیارد و 300 نفر در دنیا ارتقا پیدا کرده است.
معاون رییس جمهور تاکید کرد:در کشور ما گردشگری توانسته ارزآوری مناسبی را به دنبال داشته باشد.

مونسان با اشاره طرح اشتغال فراگیر اظهار کرد:خوشبختانه در دولت دهم و یازدهم اتفاقات خوبی برای زیر ساخت های گردشگری رخ داده است،عنوان کرد: اکثر فعالیت های اشتغال زایی در قالب کسب و کارهای کوچک است که ماندگاری طولانی مدت را به دنبال دارد.
رئیس سازمام میراث فرهنگی ادامه داد:امید است با تفاهم نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه انجام می دهیم گام های موثری را بر داشته و در قالب 157 هزار شغل در گام اول تمام تلاش خود را انجام می دهیم که به عدد 192 هزار شغل برسد.

 

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار