معاون هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان از هزينه بيمه هر واحد مسکونی روستايی در حدود 250 هزار ريال خبر داد و گفت: با توجه به اين هزينه ناچيز متاسفانه استقبال از بيمه بسيار کم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، قدرت الله ابک معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ، در چهارمين نشست شورای هماهنگی مديريت بحران ،گفت: بايد هدفگذاری شود تا پايان امسال 20 درصد روستاهای اين استان زير چتر بيمه واحد مسکونی روستایی قرار بگيرند.

وی ادامه داد : پرداخت حق بيمه واحدهای مسکونی  با هدف رهايی و جبران خسارت های ناشی از احتمال وقوع خطرات مانند سيل ، زلزله و آتش سوزی بايد در روستاها به دليل آسيب پذير تر بودن در اولويت قرار بگيرد.

ابک با تاکیدبر فرهنگ سازی با کمک رسانه و آگاهسازی روستاييان درباره فوايد و مزايای  بيمه واحدهای مسکونی، تصریح کرد : آمار حاکی از آن است عملکرد مسئولان برای توجيه مردم و به طور خاص روستاييان برای قرار گرفتن زير پوشش بيمه روستايی در زمينه واحدهاي مسکونی در حد انتظار نبوده است ودر زمان حاضر در اين استان تنها سه روستاي خيرآباد ، مومن آباد در سمنان و محمد آباد در ميامی زير پوشش بيمه قرار دارند.

انتهای پیام /گ

اهتمام ويژه براي تحقق بيمه مسکن روستايي ضروري است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.