رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از فعالیت ۱۸ شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان افزود:در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۳ شرکت در ارومیه و پنج شرکت دیگر در شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و ماکو فعالیت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: میزان حمایت مستقیم مالی دولت از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان از ۳۵۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ به ۶۳ میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

حیدری با اشاره به برگزاری جشنواره شناسایی ایده‌های برتر گفت:تا کنون ۱۱ جشنواره برگزار شده است که تلاش می‌شود تا پایان امسال ۱۸ جشنواره برگزار شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: ۸۴ شرکت و هسته فناور در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند که از این تعداد ۹ شرکت و هسته فناور در شهرستان میاندوآب و بقیه در مرکز استان مستقر هستند.

وی از افزایش ۱۰ برابری گردش مالی شرکت‌ها خبر داد و افزود:این میزان گردش از ۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ به ۱۲۵ میلیارد ریال در سال گذشته رسید.

رئیس پارک علم وفناوری استان افزود: باتلاش‌های صورت گرفته ۳ شرکت دانش بنیان خروج موفق ازپارک داشته وبه جمع واحد‌های تولیدکننده شهرک‌های صنعتی استان پیوسته اند.

حیدری گفت:ترویج فعالیت شرکت‌های دانش بنیان واستفاده ازفکر فعالان این حوزه می‌تواند یکی ازبهترین روش ها برای تحقق اقتصادمقاومتی وعمل به شعارسال درراستای حمایت ازکالای داخلی باشد.

 

انتهای پیام/م

 

استقرار ۸۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.