ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: مدال های قایقرانی می تواند تاثیر زیادی بر رنکینگ ایران بگذارد از مسئولان می خواهم توجه بیشتری به قایقرانی داشته باشند.

آقامیرزایی: قایقرانی مدال آور است و توجه بیشتری می خواهدعلی آقا میرزایی ملی پوش قایقرانی در گفت و گو با   خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط ورزش قایقرانی در کشورمان گفت:غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی تا جایی که توانسته شرایط مناسبی را برای آماده سازی تیم محیا کرده است تا ما بتوانیم با خیال راحت تری به تمرینات خود بپردازیم. اما ورزش قایقرانی نیاز به توجهات بسیار بیشتری دارد. قایقرانی دارای رشته های متنوع زیادی است و در مسابقات آسیایی 12 رشته مختلف حضور دارند که می توانیم در آن مدال های رنگارنگی بدست آوریم و تاثیر مستقیمی در رنکینگ ایران در مسابقات آسیایی داشته باشیم. اگر بشود وزارت ورزش و مسئولان به مانند والیبال و فوتبال توجه و حمایت بیشتری به این رشته مدال آور داشته باشند ما می توانیم با توان و قدرت بیشتری به کارمان ادامه بدهیم.

او در مورد تمرینات آماده سازی تیم قایقرانی و شرایط آمادگی تیم برای مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: ما از آبان سال گذشته بعد ازمسابقات آسیایی چین در اردوهای تمرینی حضور داشته ایم و شرایط آمادگی تیم نزدیک به صد در صد است و در روزهای آینده به آمادگی کاملی خواهیم رسید. در حال حاضر تمریناتمان در دریاچه آزادی برگزار می شود و 28 مرداد ماه به جاکارتا اعزام خواهیم شد.

در سه ماده مسابقات شرکت می کنم

آقامیرزایی در مورد مسابقاتش در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: من در سه ماده قایق کایاک مسابقات آسیایی شرکت می کنم. به هر حال قایقرانی رشته های زیادی دارد و معمولا فاصله بین مسابقات کم است. یک ساعت و نیم تا 2 ساعت بین مسابقات زمان ریکاوری و استراحت وجود دارد. من خودم در روز اول که در مسابقه کایاک 4 نفره 500 متر شرکت می کنم حدود یک ساعت و 40 دقیقه بعد باید در مسابقه مقدماتی کایاک 2 نفره 1000 متر شرکت کنم. در روز بعد هم فینال های مسابقات به همین شکل برگزار می شود. اول فینال کایاک 4 نفره 500 متر و بعد فینال کایاک 2 نفره 1000 متر برگزار می شود و در روز سوم هم مسابقات کایاک تکنفره 200 متر برگزار می شود.

آمادگی جسمانی خوبی دارم

او در مورد آمادگی بدنی خودش برای شرکت در 3 ماده مختلف قایق کایاک گفت: با توجه به تمریناتی که مربیان تیم برای من در نظر گرفته اند توانسته ام بدنم را برای شرکت در هر سه ماده کایاک آماده کنم و خودم واقعا دوست دارم در هر سه ماده مخصوصا 4 نفره 500 متر و 2 نفره 1000 متر بتوانیم مدال های خوشرنگی بدست آورم. در ماده 200 متر تکنفره کار کمی سخت است چون من بیشتر پاروزن استقامتی هستم و سرعتی نیستم اما فعلا در ایران در سرعت نفر اول هستم و رکوردم نیز خوب است و امید وارم در تکنفره 200 متر نیز یک مدال خوشرنگ بدست آورم.

امیدوارم مدال طلا را به دست بیاورم

ملی پوش قایقرانی کشورمان در مورد پیش بینی خود از مدال ها گفت: با توجه به اینکه در مسابقات آسیایی اینچئون توانستم در 2 نفره 1000 متر مدال نقره بگیرم، امسال دوست دارم بتوانم مدال طلای این ماده را بدست آورم. اما پیش بینی کردن در ورزش مخصوصا قایقرانی که کاملا تحت تاثیر شرایط جوی و محیط برگزاری مسابقه است کار بسیار سختی است.

او در مورد اینکه آیا قایق با خود به جاکارتا می برند یا خیر گفت: بردن قایق بستگی به شرایط قایق های محل برگزاری مسابقات دارد. قبل از مسابقات فدراسیون قایقرانی قایق های مسابقات را بررسی می کند و اگر لازم باشد از ایران یک سری از قایق ها مثل کایاک 2 نفره هزار متر و کانو کانادایی را با خود به آن جا می بریم. اما اعلام شده که قایق های کشور اندونزی مشکلی برای برگزاری مسابقه ندارند.

آقا میرزایی در مورد شرایط قایق ها در مسابقات ادامه داد: همه ی قایق ها استاندارد مشخصی دارند و در هر قسمت مدل ها یکسان است اما بحث بیشتر در مورد آشنایی با قاقیقی که با آن در مسابقات شرکت می کنیم است. به مانند ماشین خود آدم که به رانندگی با آن عادت دارد. ما زمانی که در مسابقات اروپایی شرکت می کنیم تنها مشکلمان این است مثل کشورهای اروپایی نمی توانیم قایق های خودمان را به مسابقات ببریم به همین علت سعی کرده ایم خودمان را با شرایط سازگار کنیم. ما ورزشکاران حرفه ای هستیم و در مورد این موضوع نیز حرفه ای برخورد می کنیم.


بیشتر بخوانید:بررسی افتخارات قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی 


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار