«حمد بن جاسم آل ثانی» گفت اطمینان دارد ترکیه با قدرت از جنگ اقتصادی فعلی که با آن روبه‌روست، خارج خواهد شد و مشکلاتش را حل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری آناتولی، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر، اعلام کرد ترکیه با قدرت از بحران فعلی خارج خواهد شد.

او در حساب توئیتر خود نوشت: «اطمینان داریم ترکیه با قدرت از جنگ اقتصادی فعلی که با آن روبه‌روست، خارج خواهد شد و اختلاف‌های خود را با واشنگتن به شکل شرافتمندانه حل خواهد کرد.»

نخست وزیر سابق قطر افزود ترکیه عضو مهم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شریک مهم آمریکا و اروپا است و این کشور‌ها راه حلی برای پایان این بحران خواهند یافت، اما حل این بحران باید محترمانه باشد.

حمد بن جاسم در ادامه از موضع مخالفان ترکیه در حمایت از دولت قدردانی و اعلام کرد: «با وجود همه اختلاف‌ها، مخالفان دولت هم برای کمک به عبور از شرایط فعلی به دولت ملحق شده‌اند و این اقدام قابل تحسین است.»

آمریکا از جمعه گذشته تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را افزایش داد. این اقدام چند روز پس از تصمیم واشنگتن برای تحریم وزرای دادگستری و کشور ترکیه صورت گرفت. پس از اینکه ترکیه به خواسته آمریکا برای آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که به اتهام حمایت از تروریسم در ترکیه زندانی است، عمل نکرد واشنگتن تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال کرد.

در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد کشورش تسلیم تهدید‌ها و فشار‌های آمریکا نمی‌شود و برای مقابله با تمام احتمالات اقتصادی آمادگی دارد. او افزود اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منافع خود این کشور آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، قطر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار