سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: تیم ملی تکواندو بانوان جوان و با انگیزه‌ای راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ می‌شود.

کمرانی: تیم ملی تکواندو بانوان جوان و با انگیزه است/ جای کیمیا علیزاده در تیم ما خالی استمهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: از پنجم فروردین ماه با برگزاری رقابت‌های انتخابی مختلف، ۴ ورزشکار را در اوزان المپیکی و یک ورزشکار را در وزن ۵۳ کیلوگرم مشخص کردیم و در حال حاضر هر ۵ ملی پوش ما برای بازی‌های آسیایی در اردو حضور دارند و به تمرین می‌پردازند.

تیم ملی تکواندو بانوان جوان و با انگیزه است

او تصریح کرد: تیم ملی تکواندو بانوان جوان و با انگیزه‌ای راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ می‌شود و میانگین سنی ملی پوشان بین ۱۷ تا ۱۸ سال است با این وجود تیم خوب و با انگیزه‌ای داریم که حدود یکسال است با هم در تیم تمرین کردند و ملی پوشان با هم همدل و متحد شدند تا برای موفقیت تیم در بازی‌ها تلاش کنند. اکنون هر ۵ ورزشکار ما در اوج آمادگی جسمانی هستند و امیدوارم در زمان بازی‌ها هم به اوج شرایط روحی و روانی برسند تا نتیجه خوبی را رقم بزنند.

جای کیمیا علیزاده در تیم ما خالی است

کمرانی درباره وضعیت علیزاده گفت: جای کیمیا علیزاده در تیم ما خالی است. او کاپیتان تیم بود و مصدومیت اش شوک بزرگی به تیم وارد کرد. باوری را که امروز ملی پوشان ما دارند به خاطر موفقیت‌هایی است که کیمیا در المپیک ریو و دیگر مسابقات رقم زد و اولین‌های زیادی را در تکواندو بانوان ثبت کرد.

کیمیا علیزاده پرچمدار تیم تکواندو بانوان بود

او کیمیا علیزاده را پرچمدار تیم تکواندو بانوان دانست و ادامه داد: علیزاده قرار بود پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی باشد، اما مصدومیتش مانع حضور او به در تیم ملی و کاروان ورزشی ایران شد. تمام ملی پوشان و کادر فنی از آسیب دیدگی او ناراحت هستند و زمانی که کیمیا مصدوم شد، تمام تیم روز سختی را پشت سر گذاشت. هنوز هم با کیمیا در ارتباط هستیم و از او می‌خواهم که باز هم تیم ملی تکواندو را حمایت کند.

کمرانی افزود: مطمئنم اگر علیزاده در جاکارتا حضور داشت می‌توانستم اولین دیگری را هم برای تکواندو بانوان با کسب مدال رقم بزند و از این اتفاقی که افتاد بسیار ناراحتم و امیدوارم خیلی زود کیمیا به دنیای حرفه‌ای ورزش برگردد.

میرحسینی ورزشکار بی حاشیه‌ای است

سرمربی درباره ملیکا میرحسینی عنوان کرد: او ورزشکار بی حاشیه‌ای است که از نظر قدرت بدنی و روحیه در شرایط خوبی به سر می‌برد. میرحسینی از سن بالایی تکواندو را شروع کرد، اما من باورش داشتم مطمئنم از تکواندوکاران آینده دار کشور است و از امید‌های ما برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ است.

از حضور خدابنده در تیم ملی حمایت می‌کنیم

کمرانی درباره بازگشت خدابنده به تیم ملی تکواندو گفت: خوشبختانه اکرم خدابنده به تیم ملی برگشت و به طور حتم در رقابت‌های گرندپری و دیگر مسابقات در ترکیب تیم حضور خواهد داشت و به او اطمینان می‌دهیم که از حضورش در تکواندو و تیم ملی حمایت می‌کنیم تا بتواند باز هم به افتخار آفرینی‌های خود در مسابقات بین المللی ادامه دهد.

تیم چین و کره جنوبی حریفان اصلی ما هستند

او درباره شناختش از حریفان تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: تک مهره‌های خوبی در اروپا وجود دارد، اما تیم چین و کره جنوبی حریفان اصلی ما هستند و اکثر دارندگان مدال طلای المپیک، قهرمانی جهان و گرندپری در این تیم‌ها حضور دارند و تیم ما با حضور در این بازی‌ها المپیک آسیا را تجربه می‌کند.

کمرانی تصریح کرد: تیم‌های آسیایی سرمایه گذاری خوبی روی تکواندو بانوان انجام دادند و برای کسب مدال راهی این بازی‌ها می‌شوند. تیم ما جوان، اما با انگیزه است و با تغییراتی که در این یک سال انجام شده بازیکنان ما را از لحاظ فنی آماده‌تر کرده است و مطمئنم که ملی پوشان ما از نظر فنی آماده بازی‌ها هستند و امیدوارم در روز مسابقه هم از نظر روانی آماده باشند تا در شیاپ چانگ اندونزی بهترین نتیجه را کسب کنند.

بازخورد خوبی از تورنمنت کره جنوبی گرفتیم

سرمربی تیم ملی ادامه داد: تورنمنت کره جنوبی از سطح بالایی برخوردار بود و شاید کمتر کسی جسارت حضور در این تورنمنت را قبل از بازی‌های آسیایی پیدا می‌کرد چرا که تیم کره در بخش بانوان بسیار قوی عمل کرده و به دنبال کسب ۸ مدال طلا این تورنمنت بود، اما ورزشکاران ما توانستند یکی از این مدال‌های طلا را به نام کشورمان ثبت کنند و در دو بازی هم با اختلاف یک امتیاز و در راند طلایی نتیجه را واگذار کنیم و ملی پوشان ما خیلی خوب عمل کردند و ما می‌توانستیم دو مدال طلای دیگر را هم کسب کنیم.

او افزود: این تورنمنت برای من بازخورد خوبی داشت چرا که حریفان مان را ارزیابی کردیم و توانستیم آمادگی ملی پوشان را محک بزنیم و نقاط صعف و قوت تیم را مشخص کنیم.

ملی پوشان ما از نظر فنی و روحی به پختگی لازم رسیدند

کمرانی عنوان کرد:خوشبختانه ملی پوشان ما از نظر فنی و روحی به پختگی لازم رسیدند و به تمام آن‌ها برای کسب مدال بازی‌ها امیدوار هستیم و با وجود اینکه نسبت به حریفانشان از عنوان‌های کمی برخوردار هستند، اما می‌توانند از سد آن‌ها عبور کنند و برای کاروان ایران افتخار آفرینی کنند.

او تصریح کرد: در این مدت اتفاقات خوبی برای تکواندو بانوان رخ داده است و با سرمایه گذاری می‌توانیم به مدال آوری تمام بانوان ملی پوش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو امیدوار باشیم.

ملی پوشان در بازی آسیایی باید از سد قهرمانان جهان عبور کنند

کمرانی درباره جدول مبارزه ملی پوشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: رنکینگ ملی پوشان پایین است و به طور حتم اولین یا دومین دیدارشان با نفر اول جدول خواهد بود و باید در بازی نخست خود از سد قهرمانان جهان عبور کنند. ورزشکاران ما با انگیزه هستند و امیدوارم که نتایج خوبی را در جاکارتا رقم بزنند.

حضور ملی پوشان در گرندپری بستگی به عملکرد آن‌ها در جاکارتا دارد

سرمربی تیم ملی در پایان درباره حضور تیم بانوان در رقابت‌های گرندپری بیان کرد: گرندپری‌های قبلی را به دلیل همزمانی با رقابت‌های مهم نتوانستیم شرکت کنیم، اما به طور حتم در اولین رویداد رقابت‌های گرندپری بعد از بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم و حضور ملی پوشان ما در گرندپری بستگی به عملکرد آن‌ها در جاکارتا دارد و بازخوردی که کادر فنی از بازی آن‌ها در رقابت‌های مهم می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:

خدابخشی: تلاش می کنیم تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در جایگاه اصلی اش قرار گیرد

برنامه تکواندو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تغییر کرد

عسگری: هیچ تیمی را در بازی‌های آسیایی دست کم نمی‌گیریم

حسینی: هدفمان قهرمانی تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا است

برگزاری تمرین تیم ملی تکواندو مردان پیش از اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا+عکس

ملی‌پوشان تکواندو کشورمان فردا راهی جاکارتا می‌شوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار