محمد مهدی تندگویان گفت: از ابتدای سال جاری زوج های جوان حدود ۵ هزار میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کرده اند.

افزایش میزان وام ازدواج موجب افزایش انگیزه ازدواج شده استبه گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته ازدواج در نشست خبری خود درباره هفته ازدواج گفت: برای تمام استان ها دستورالعمل هایی ابلاغ شد که بر مبنای آن تمام همایش ها کنگره ها و جشن های هفته ازدواج که دستاوری ندارد برگزار نمی شود و تمام این برنامه ها باید منوط به برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوانان باشد.

وی با بیان اینکه وام ازدواج از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است بیان کرد: از ابتدای سال جاری زوج های جوان ۵ هزار میلیارد تومان از دولت وام ازدواج دریافت کرده اند و به طور خاص در هفته گذشته ۳۶۰ هزار نفر با همین نرخ وام دریافت کردند که در این خود در بین جوانان باعث افزایش انگیزه ازدواج شده است.

وی ادامه داد: در کارگاه آموزش های قبل و بعد ازدواج که در سال گذشته برگزار شده است، ۱۷۴ هزار نفر شرکت کردند که به طور متوسط هر نفر ۳ ساعت در این دوره های رایگان آموزشی شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه نسبت  شرکت کنندگان در کلاسها ۶۲/۳۹ درصد خانمها و ۳۷/۶۱ درصد نیز آقایان بوده است، افزود: بر اساس آمار ۶۰ درصد افراد قبل از ازدواج در این کارگاه ها شرکت کرده اند. در این دوره ها ۳۹ درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم، ۴۱ درصد کارشناسی، ۱۵ درصد کارشناسی ارشد و ۳ درصد دکترا و بالا بوده اند.

تندگویان تاکید کرد: در بین افراد شرکت کننده ۱۲ درصد بیکار ، ۱۶ درصد دانشجو، ۳۵ درصد شاغل که ۲۰ درصد این افراد شغل آزاد داشته اند و ۱۴ درصد خانه دار بوده اند.

وی با بیان اینکه در استان تهران ۴۰ مرکز مشاوره تخصصی داریم که این می تواند آمار خوبی برای پایتخت باشد ادامه داد: ۱۲ هزار نفر در استان تهران و ۲۳ هزار نفر در مراکز سایر استان ها آموزش دیده اند .

معاون‌ امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال توانستیم برای خیرین ازدواج سازماندهی اساسی انجام دهیم. این خیرین جوانان را در تامین هزینه جهزیه ، مراسم های ازدواج و مسکن پس از ازدواج برای جوانان آنان را همراهی می کنند.

تندگویان ادامه داد: امسال در ۱۲ استان مجمع خیرین ازدواج تشکیل شده است؛ آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، قم، کرمانشاه، همدان، هرمزگان، خوزستان و... استان هایی هستند که خیرین ازدواج در این استان ها شکل گرفته است.

وی در خصوص برنامه های هفته ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: در این هفته با برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان مهارت های زندگی و برگزاری جشنواره های ازدواج از فعالین ازدواج تقدیر می شود. برنامه های ویژه ای مثل برگزاری جشن های ازدواج گروهی برای زوجین داریم. در این هفته کمپین رسانه ای گروهی را برگزار می کنیم که درباره موضوعاتی مثل جهیزیه، همسر گزینی و... اطلاع رسانی انجام می شود.

معاون‌امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تمام روزهای هفته ازدواج با نام های خاصی نام گذاری شده است گفت: امروز(دوشنبه) با نام جوانان، ازدواج، توانمندسازی مهارت زندگی شروع شده است و در طول هفته مدیریت خانواده، مهارت اقتصادی، مهارت فرزند پروی، نکته های معنوی و دینی، سواد رسانه ای در نظر گرفته شده و این دستورالعمل ها به استان های دیگر نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ آمار طلاق در کل کشور ۲۹/۲ درصد بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۶ به ازای ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق وجود داشته است که این آمار ،آمار خوبی برای کشور نیست.

تندگویان در ادامه افزود: از سال ۷۵ تا ۹۶ آمار صعودی برای طلاق وجود داشته که نشان می دهد نتوانسته ایم برای پیشگیری از طلاق اقدامات مناسبی انجام دهیم .

وی با بیان اینکه در سال های اخیر فرزندآوری در خانواده ها کاهش یافته است تصریح کرد: باید فرهنگ افزایش تعداد افراد خانواده را در جامعه گسترش دهیم.

تندگویان عنوان کرد: آمارها نشان می دهد در سال  ۹۶ نسبت به سال ۹۵، با کاهش ۱۰ درصدی ازدواج مواجه بوده ایم که بخشی از آن دلایل اقتصادی است و بخش عمده آن دلایل فرهنگی و اعتقادی است‌.

وی با بیان اینکه روند بیکاری در امر ازدواج تاثیر مستقیم دارد، گفت: در سال ۹۵ نرخ بیکاری ۲۵/۹ درصد بوده است و به نسبت افزایش نرخ بیکاری ما با کاهش ازدواج مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلامت ازادی
۰۰:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سعی شودبه ثبت نام کنندگان تعلق گیرد واقعا نیازاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
جوانیکه بیکاره و هیچ منبع درآمدی نداره، وام جزء بدهکار کردنش، سودی براش نداره !!!
در ضمن اونم اگه ضامنشو پیدا کنه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
جوانیکه بیکاره و هیچ منبع درآمدی نداره، وام جزء بدهکار کردنش، سودی براش نداره !!!
در ضمن اونم اگه ضامنشو پیدا کنه !!
آخرین اخبار