مسابقات قهرمانی کشور رزم آوران به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کرمانشاه میزبان مسابقات قهرمانی کشور رزم آورانشیرزاد خانی رئیس هیات رزم آوران شهرستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : مسابقات رزم آوران قهرمانی کشور آقایان در شهرستان کرمانشاه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مورخ ۲۵ لغایت ۲۶مرداد ماه ۹۷ ساعت ۸/۳۰ صبح در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی گفت : ورزش رزم آوران مجموعه ایست از نو آوریهای و تمامی مهارتهای بدنی لازم برای نبرد و ویژگیهای مختص به ورزش باستانی ایران که در سال میلادی1979 در ایران آغاز گردید.

وی افزود : بنیانگذار این ورزش استاد بزرگ مجید رجائی ،با گام 10 میباشد که ریاست فدراسیون جهانی رزم آوران و فدراسیون رزم آوران در ایران را بر عهده دارد

خانی ادامه داد : در این ورزش تمامی دفاعها و ضربات دست و پا و دفاع شخصی و روشهای مبارزه از دور و نزدیک و سلاحهای سرد و حرکات آکروباتیک آموزش داده میشود.

وی گفت : آموزشها در این ورزش شامل 7 خان و 10 گام می باشد . در هر مرحله رزم آور علاوه بر تمرینات قدرتی – سرعتی – استقامتی – چالاکی – انعطاف پذیری ،فنکلهائی را که شامل ترکیباتی از تکنیکهای کاربردی نبرد میباشد آموزش می بیند.

وی ادامه داد : رنگ لباس در این ورزش سفید است که مربیان با نوار مشکی دور یقه و اطراف لباس از سایررزم آوران متمایز می گردند .

وی گفت : همه رزم آوران ابتدا کمربند سفید به کمر می بندند و پس از عبور از هر خان رنگ کمر بند آنان تغییر مینماید و گام ها پس از در یافت کمربند مشکی با نواری طلائی رنگ بر روی کمربند مشخص می شود.

رئیس هیات رزم آوران شهرستان کرمانشاه گفت : مدت زمان متوسط برای دستیابی یک نفر مبتدی به کمربند مشکی 4 سال است که در این مدت هفت خان را پشت سر می گذارد و پس از آن قادر خواهد بود که در سنگین ترین مبارزات شرکت نماید . مع ذلک هیچگاه حضور در مسابقات و کسب قهرمانی هدف قائی یک رزم آور نخواهد بود . بلکه خود سازی و مبارزه با ضعف و زبونی و کسب توانایی برای خدمت انگیزه ای است که نه تنها برای 4 سال بکه در تمامی عمر او را به تمرینات رزم آوران مشغول می سازد.

وی گفت : این ورزش به دلیل تنوع روش های آموزش و مسابقه می تواند برای تمامی گروه های سنی از نو نهالان تا کهنسالان اعم از بانوان و آقایان مورد استفاده قرار گیرد .

وی افزود : مسابقات این ورزش به روش های مختلفی مثل بالکوب ، تامکوب ، پیکوب و هنر های نمایشی و مسابقات پهلوانی برگزار می گردد تا هر رزم آور بتواند در تمامی شرایط و با هر حریفی به راحتی مقابله نماید .

خانی گفت : مسابقات رزم آوران در طی سال در چندین نوبت در رده های مختلف سنی در سطوح مختلف استانی ، کشوری و بین المللی برگزار می گردد .

خانی افزود : مبارزات این ورزش بر روی سکویی به ارتفاع نیم متر از زمین و به ابعاد 8 متر که از فومی به قطر 2 سانتی متر پوشیده گردیده برگزار می گردد و مسابقات نمایشی رزمی در سطح صاف سالن متناسب با نوع نمایش اجرا خواهد گردید .

وی گفت : با توجه به اینکه ورزش رزم آوران در ایران ابداع گردیده مرکزیت آن در تهران می باشد و تمامی مراکز استانها در ایران و نمایندگی های این ورزش در سایر کشور ها توسط مدیریت های مختلف فدراسیون جهانی رزم آوران هماهنگ می گردد .

 

انتهای پیام/د

 

ورزش رزم آوران مجموعه ایست از نو آوریهای و تمامی مهارتهای بدنی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.