معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت کنونی منابع آبی کشور گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و توجه به مباحث مربوط به مرمت و احیای پروژه های گذشته می تواند در مدیریت اصولی منابع آبی نقش مهمی را ایفا نماید.

اجرای پروژه های آبخوانداری و آبخیزداری در کنترل منابع آبی استان نقش مهمی داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ سلطانی معاون عمرانی استاندار زنجان در بازدید از پروژه آبخوان داری و پخش سیلاب بخش ذاکر در جمع خبرنگاران گفت: پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از پروژه های اساسی و زیرساختی طرح بالادستی زیرساختی منابع آبی است که در کشور باید با جدیت پیگیری می شود که از محل منابع ملی و استانی برای اجرای آن ها اعتباراتی در نظر گرفته می شود.


سلطانی افزود: امروز شاهد عملیات اجرایی یکی از زیرپروژه های پروژه اصلی آبخوانداری محدوده اصلی ذاکر_بناب هستیم که برای حفظ منابع آب و تزریق آن به منابع زیرزمینی موثر واقع خواهد شد.


وی با بیان اینکه امیدواریم روند تزریق اعتبارات به گونه ای باشد که در مدت زمان تعیین شده عملیات، به موقع اجرا و به پایان برسد و نقوص سایرپروژه ها نیز مرتفع گردد، تصریح کرد: در صورت مدیریت صحیح، مصرف اصولی منابع آبی و تخصیص اعتبارات به موقع، پروژه های آبخیزداری و آبخوان دارد.


سلطانی وضعیت منابع آب شرب را مطلوب گزارش کرد و افزود: میزان شدت بحران آب نسبت به کشور کم می باشد ولی با وجود گرمای تابستان امسال منابع آبی را مدیریت کردیم ولی باید کمبود منابع آبی را جدی بگیریم.


این مسئول پروژه هایی که در دشت ذاکر اجرایی شده را در کنترل و مدیریت منابع آبی موثر دانست و بر لزوم احیا و مرمت بندهای موجود در استان زنجان تاکید کرد.


گفتنی است:هدف از عملیات اجرای این پروژه تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی دشت ذاکر-بناب، افزایش آبدهی چاه های زیرزمینی موجود در منطقه و جبران بخشی از اضافه برداشت ناشی از بهره برداری چاه های آب می باشد.

انتهای پیام/ن

اجرای پروژه های آبخوانداری و آبخیزداری در استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.