رئیس اداره دامپزشکی اردکان:

هیچ بیماری خاصی دام و طیور اردکان را تهدید نمی‌کند

رئیس اداره دامپزشکی اردکان گفت: هیچ گزارشی مبنی بر بیمار‌های دامی در شهرستان اردکان به مرکز دامپزشکی این شهرستان اعلام نشده است.

شهرام شاکر رئیس اداره دامپزشکی اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: در حال حاضر  تب برفکی و طاعون شایع ترین بیماری در بین دام‌های اردکان است و خوشبختانه چون برای رفع هر دو این بیماری ها واکسن وجود دارد دامداران  می توانند با واکسیناسیون به موقع دام، از وقوع این بیماری ها جلوگیری کنند.

شاکر افزود: متاسفانه چند سال قبل طاعون دامی و تب برفکی بنابه دلایلی همچون مشکلات شرکت واکسیناسیون داخلی، نبود واکسن و دیر انجام شدن واکسیناسیون چندین کشتارگاه درگیر این دو بیماری شدند اما در حال حاضر  این دو بیماری تحت کنترل است.

وی ادامه داد: درمواردی گزارش هایی مبنی بر بروز بیماری تب مالت اعلام شده است شهروندان در نظر داشته باشند که این بیماری بیشتر بر اثر مصرف محصولات دامی تازه نظیر شیر، بستنی و خامه بوجود می‌آید و اگر از شیر خام استفاده می کنند حتما آن را بجوشانند.

رئیس اداره دامپزشکی اردکان با بیان اینکه تاکنون گزارشی در خصوص وجود آنفلوانزای حاد پرندگان گزارش نشده است گفت: در حال حاضر در شهرستان اردکان کمیته ی آنفلانزا داریم که در این کمیته مصوب شده است که تا قبل از زمستان نواقص مرکز‌های نگهداری طیور برطرف و واحد‌های غیرمجاز پرورش طیور شناسایی و اخطار داده شوند.

وی در خصوص واحد سیار دامپزشکی در اردکان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود دام در اردکان و فواصل زیاد روستا‌ها از مرکز شهر واحد خصوصی در اردکان برای معاینه دام‌ها وجود ندارد و این کار به عهده اداره دامپزشکی اردکان است.

انتهای پیام/ غ

زیر ذره بین  بودن واحد های پرورش دام و طیور اردکان 

برچسب ها: دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.