قایقران ملی پوش کانو کانادایی کشورمان گفت: بدون اینکه در مسابقات تدارکاتی حضور یابیم عازم بازی های آسیایی جاکارتا می شویم.

ناصری: کانوی کشورمان پتانسیل بالایی داردشاهو ناصری ملی پوش قایقرانی کشورمان و یکی از ورزشکاران حاضر در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 در مورد پتانسیل کانوی ایران و شرایطش به خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کانوی کشورمان پتانسیل بالایی دارد، اما برای پیشرفت به توجه بیشتری نیاز دارد. شرایط حال کافی نیست و باید سرمایه گذاری بیشتری روی این رشته انجام شود. قایقرانی یک ورزش سالنی نیست که بگوییم یک سالن برای آماده سازی کافی است و در آن تمرین می کنیم. در کل ایران تنها مجموعه استاندارد برای قایقرانی همین دریاچه آزادی است. امکانات در آمادگی ورزشکاران تعیین کننده است. رقبای ما در مسابقات آسیایی جدید ترین امکانات را در اختیار دارند اما خوب این جا آنگونه که باید نیست.

مسابقه تدارکاتی برای بازی های آسیایی نداشتیم

او در مورد میزان آمادگی تیم قایقرانی ایران اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 گفت: شرایط آمادگی تیم قایقرانی برای مسابقات آسیایی جاکارتا خوب است و اردوهای تمرینی خوبی را پشت سر گذاشته ایم. نکته ایی که وجود دارد این موضوع است من خودم در این مدت ، مسابقه ی تدارکاتی نداشتم. در طول یکسال اخیر تیم ما با حریفانی که قرار است در جاکارتا با آن ها مسابقه دهند هیچ رویارویی نداشته است و شناخت مناسبی نسبت به رقیبانمان در این بازی ها نداریم. اما خوب تنها کاری که ما باید روی آن متمرکز شویم این است که در این مسابقات تمام تلاش خودمان را برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن انجام دهیم.

در بخش کانو 2 نفره 1000 متر شرکت خواهم کرد

ناصری در مورد حضور خودش در بازی های آسیایی گفت: من در مسابقات آسیایی جاکارتا، در ماده کانو 2نفره 1000 متر شرکت خواهم کرد. این چهارمین باری است که در بازی های آسیایی حضور خواهم داشت و در مسابقات آسیایی گوانگ ژو 2010 توانستم مدال نقره در بخش کانو تک نفره 200 متر را بدست آورم.

از ابتدای سال 97 به اردو اضافه شدم

او در مورد اردوهی آماده سازی پیش از مسابقات گفت: هرچه بوده دیگر گذشته است و شرایط اردوها نسبتا بد نبوده. من قبل از اینکه به اردوی تیم قایقرانی اضافه شوم خودم تمریناتم را انجام می دادم و از ابتدای سال 97 به اردو اضافه شدم و در کنار مربیان و تیم تمرین کردم.

از حریفانمان اطلاعات کافی نداریم

قایقران ملی پوش کشورمان در مورد پیش بینی اش از بازی های آسیایی گفت: ما قطعا برای مدال می جنگیم و تمام تلاش خود را می کنیم با دست پر به کشورمان بازگردیم. اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که ما امسال هیچ مسابقه ایی نداشتیم. نه مسابقه تدارکاتی و نه مسابقه رسمی و این مسائل می تواند تاثیر گذار باشد. از این نظر که در شرایط مسابقه قرار نداشته ایم و از حریفانمان هم اطلاعت مناسبی نداریم. این موضوع باعث می شود اینکه قرار است چه اتفاقی بیافتد غیر قابل پیش بینی باشد.

فقط قبل از مسابقات مهم به ما توجه می شود

او در مورد توجهی که باید به این رشته مدال آور از طرف مسئولین بشود گفت: هر سال قبل از آغاز مسابقات مهمی مثل همین بازی های آسیایی این موضوع مطرح می شود که قایقرانی جزو رشته های مدال آور است و نیاز به توجه بیشتری از طرف مسئولین دارد. اما نه، این اتفاق در عمل نمی افتد. این اتفاق بعد از مسابقات هم کمی ادامه پیدا می کند اما خیلی زود این صحبت ها به فراموشی سپرده می شود.

در مسابقات آسیایی رقابت ما با قهرمانان جهان و المپیک است

ناصری در مورد سطح مسابقات آسیایی گفت: فاصله رقابت ما با حریفانمان در این مسابقات بسیار به هم نزدیک است؛ در حد صدم ثانیه. در مسابقات آسیایی رقابت ما با قهرمانان جهان و المپیک است، مخصوصا در رشته کانو. کشور چین در این رشته 2 طلای المپیک دارد و همینطور کشور های ازبکستان و قزاقزستان مدال های جهانی در این رشته بدست آورده اند. سطح کانوی آسیا بسیار بالا است، می توانم بگویم کانوی آسیا بین قاره های دیگر در مکان اول قرار دارد.

کانوی ایران در آسیا حرف زیادی برای گفتن دارد.

او در مورد سطح رشته ی کانو در ایران ادامه داد: کانوی ایران در آسیا حرف زیادی برای گفتن دارد. من خودم در این مسابقات توانسته ام مدال نقره بدست بیاورم و همان حریفی که مرا شکست داد و مدال طلا را گرفت در همان سال قهرمان جهان نیز شد. این نشان می دهد کانوی آسیا در چه سطح بالایی قرار دارد و رقابت ها چقدر به یکدیگر نزدیک هستند.

قایق هایمان را همراه خود نمی بریم

شاهو ناصری در آخر در مورد اینکه آیا قایق هایشان را با خود به جاکارتا می برند یا خیر و اینکه شرایط قایق های مسابقات چگونه است گفت: نه ما قایق با خودمان به اندونزی نمی بریم و از قایق های مسابقات استفاده می کنیم. چون طول قایق های کانو زیاد است و شرایط بردن قایق وجود ندارد. حال با توجه به صحبت هایی که شده است گفته اند امیدواریم قایق های آن جا شرایط مناسبی داشته باشند. قایق ها سایزهای متفاوتی دارند و هر شخصی متناسب با فیزیکش باید از قایق سایز مناسب استفاده کند. به طور مثال شما زمانی که می خواهید بدوید و سایز پایتان 40 است، با کفش سایز 38 و یا 45 نمی توانید بدوید.


بیشتربخوانید: جزئیات کاروان قایقرانی اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار