وزیر نیرو در جریان بازدید از سد هراز با تاکید بر اهمیت این سد برای مردم این استان به ویژه دشت بزرگ هراز گفت:تامین منابع مالی سد هراز باید در اولویت برنامه‌های مهار آب استان مازندران قرار گیرد.

لزوم استفاده از فاینانس در تکمیل سد هراز به گزارش خبرنگار     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  اردکانیان وزیر نیرو  با اشاره به ضرورت استفاده از فاینانس برای سد هراز گفت: گام های خوبی برای استفاده از فایناس انجام گرفته است و باید  تلاش  و پیگیری به سرانجام برسد.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز پیشرفت فیزیکی سد هراز را ۳۵ درصد و  پیشرفت جاده جایگزین را 12درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.
وی اعتبار سال جاری این طرح را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به ناکافی بودن اعتبارات عمرانی، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل متفرقه برای این سد در نظر گرفته شد که امیدواریم این مبلغ مدکور به زودی تخصیص یابد.

یخکشی افزود:شورای اقتصاد برای تامین منابع مالی آن از محل فاینانس موافقت خود را در سال های قبل اعلام کرد و قرارداد تجاری آن با یک

شرکت چینی منعقد شد.

سد هراز در ۲۰ کیلومتری جنوب آمل برروی رودخانه هراز قرار دارد و قادر است سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب را تنظیم  و در اختیار یکصدهزار هکتار از اراضی شالیزاری پائین دست قرار دهد.

 این سدنقش تعیین کننده ای در تامین آب شرب جمعیت یک میلیون نفری ۵ شهرستان پائین دست و جلب توریست و گردشگری و تولید انرژی برق  آبی به ظرفیت 170 گیکاوات ساعت در سال خواهد داشت.

 

 افتتاح پست 230 کیلو ولت شهرستان آمل باحضور وزیر نیرو

پست ۲۳۰ کیلو ولت و خط انتقال دو مداره تغذیه کننده ایستگاه آمل با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان در آیین افتتاح این پروژه گفت: ساخت پروژه پست 63/230 کیلو ولت و ساخت خط 63 کیلو ولت در سال 95 شروع شد و پس از 18 ماه با هزینه ای بیش از 429 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حسین افضلی، رفع افت ولتاژ و تامین برق مستمر و مطمئن منطقه، افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی های ناشی در زمان پیک مصرف و بهبود پایداری شبکه را از اهداف این پروژه عنوان کرد.

وی به احداث خط انتقال دو مداره تغذیه کننده این ایستگاه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز از سال96 و در قالب خط دومداره 63کیلوولت با کابل XLPE به طول 5 کیلومتر اجرا شده است.

افضلی، تعدیل در بارگذاری ایستگاه های انتقال منطقه، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع، بهبود ولتاژ ایستگاه های منطقه و مشترکین و جلوگیری از خاموشی های ناشی از افت ولتاژ در منطقه را از دیگر اهداف این پروژه دانست.

وزیر نیرو پیش از افتتاح این پروژه از سد مخزنی هراز آمل نیز بازدید کرد.

در سفر یک روزه وزیر نیرو به استان مازندران علاوه نیروگاه 460 مگاواتی و پست 230 کیلو واتی نوشهر یک ایستگاه 63 کیلوولت نیز افتتاح شد.
شهرستان 405هزار نفری آمل در مازندران واقع شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۰۰:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام عاجزانه خواهش میکنم یه تحقیق کنیم درباره سد انجام بدید که جز هزینه گزاف تبخیر آ ب وخشک کردن زمین کاری نمی کنه خواهش میکنم .........بهتره از لوله های داخل زمین براجابه جایی استفاده بشه هم بخار نمیشه آ ب ......هم چشمه ها جاری میمونند