مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن ومتخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر گفت:حدود ۲۸.۴ درصد مردم این استان به بیماری سینوزیت مبتلا هستند که براساس مطالعات و آمار‌ها رتبه نخست دنیا در ابتلا به سینوزیت را دارد.

بوشهر رتبه نخست ابتلای سینوزیت دنیا را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شکرالله فرخی روز پنجشنبه در گفت: وگو با ایرنا با اشاره به راه اندازی مرکز سینوزیت بوشهر افزود: تنفس دالان حرارتی رطوبتی که ۹ ماه از سال در استان بوشهر حاکم است می‌تواند شرایطی فراهم کند که سینوس‌ها دچار التهاب شوند.

وی یادآورشد:سینوس‌ها حفره‌هایی در میان استخوان‌های جمجمه و صورت هستند که پر از هواست واگر به هر دلیلی این حفره‌ها دچار گرفتگی شوند سینوزیت اتفاق می‌افتد، اما بیشترین دلیل این بیماری ناشی از حساسیتهاست و براساس بررسی‌های انجام شده میزان شیوع حساسیت‌ها در استان نسبت به عوامل حساسیت زا در درون منزل بسیار زیاد است.

فرخی سرماخوردگی، عفونت‌های قارچی، آلرژی، عفونتها، ویروسها، باکتری‌ها و انحراف تیغه بینی از دیگر عوامل بروز سینوزیت ذکر کرد.

وی ادامه داد:دومین مرکز تخصصی، درمانی و تشخیصی سینوزیت کشور با چهار میلیار ریال اعتبار در درمانگاه ایثار این استان افتتاح و آماده خدمات رسانی به مردم است.

فرخی اظهارداشت:در این درمانگاه ازجدیدترین دستگاه‌ها و به روز‌ترین تجهیزات و روش‌های درمانی استفاده شده و این مرکز ارتباط مستقیمی با مرکز سینوزیت اروپا دارد.

مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن ومتخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر گفت: این مرکز با همکاری انجمن آسم و آلرژی اروپا به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/م

۲۸.۴ درصد مردم این استان به بیماری سینوزیت مبتلا هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.