عضو کمیسیون اترژی مجلس گفت: قیمت‌ نفت با توجه به تحریم ها بیشتر خواهد شد، اما بستگی به شرایط زمانی دارد.

قیمت‌ نفت با توجه به تحریم ها بیشتر خواهد شد/فروش 3میلیون بشکه نفت در روزقاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه کشور برای فروش نفت در دوران تحریم نیاز به مدیریت بحرانی داشته و وزارت نفت باید این موضوع را در وزارتخانه مورد بررسی قرار دهد، خاطرنشان کرد: لازم است کارگروه تیمی از دولت و مجاری اقتصادی برای فروش نفت تشکیل شود و در این کارگروه، تولید محتوا، ایده‌ها و راه‌های ممکن را با سالم سازی و شفاف سازی بیشتر بررسی کنند.

ساعدی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کشورمان تحریم‌های سختی را پشت سر گذاشته، یکسری راه‌ها را با واسطه و بدون واسطه داشتیم که در فروش نفت نقش به سزایی داشتند؛ اما این بار باید در جهت شفاف سازی، نظارتی بر شیوه و روند فروش نفت صورت بگیرد که وزیر نفت گام‌هایی در جهت مطالعه و بررسی، تبیین راه‌های احتمالی بر حسب مقتضیات زمان برداشته است.

عضو کمیسیون انرژی گفت:  نفت ما که باید به فروش برسد و مقابله با تحریم ها  باید به شیوه‌های جدیدی انجام شود تا بتوانیم نفت را به عرصه بین الملل برسانیم که دوستان ما در وزارت نفت و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس و کلیه افرادی که در این عرصه واقعا در بعد علمی و پژوهشی صاحب نظر هستند، چند ایده را به دولت ارائه دادند و ان شاءالله بهترین راه‌ها را انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم هویزه افزود: آن چیزی که مجلس بر روی آن تاکید دارد، سنجیده عمل کردن دولت در مقابل تحریم ها است و هم اینکه امر نظارت بر این موضوع باید در چارچوب نهادهای نظارتی و هم سو با سالم سازی و شفاف سازی ریز و کلان باشد.

ساعدی با اشاره به مقدار فروش نفت در ماه‌های اخیر، اظهار کرد:‌ فروش نفت خام در سال 97 به خصوص در سه ماهه اول، همان روند گذشته خود را ادامه داده است که طبق آن کشورمان حدود 3 میلیون بشکه نفت را در روز به فروش می‌رساند و مشکلی در این موضوع احساس نمی‌شود.

وی افزود: اما آثار تحریم که در حال حاضر وارد بازار نفت  شده و یک حبا‌ب‌هایی ایجاد کرده است مهم تلقی نمی‌شود و می‌توانیم بگوییم با توجه به اینکه ترامپ و کشورهای تحریم کننده قیل و قال می‌کنند، تا این لحظه روند قابل قبولی  در بحث فروش نفت داشتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد:‌ جامعه بین الملل و کنش‌های سیاسی  اگر بخواهند ایران را تحریم کنند، قیمت نفت بالا خواهد رفت و مشکلاتی برای بازار نفت در عرصه منطقه‌ای و بین الملل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت‌ نفت با توجه به تحریم ها بیشتر خواهد شد، اما بستگی به شرایط زمانی دارد و همان طور که رئیس‌جمهور گفت اگر قرار شود که نفت کشورمان به فروش نرسد بقیه کشورها هم به آسانی نفت خود را به فروش نخواهند رساند و قطعا اقتصاد وابسته به نفت را در تمام جهان وابسته به خود خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار