مسئولین استانی و شهرستانی پیگیر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد طرح‌های گردشگری گرگان شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازگرگان؛ جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در شامگاه شنبه با حضور نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و شهردار گرگان برگزار شد.

فائزه عبدالهی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه گفت: از زمانی که پارک جنگلی النگدره و نهارخوران به شهرداری اختصاص یافت پیرامون همین موضوع جانمایی فضا‌های فرهنگی باید دیده شود و فضای موجود با این وسعت گردشگری باید با افزایش سرانه فضای فرهنگی، مذهبی همراه شود که جز ضرورت‌های جامع است.

دادبود شهردار گرگان در جلسه شورای شهر گفت: با توجه به اینکه فضای تپه نور شهدا بعنوان فضای عمومی استفاده می‌شود شهرداری تمام تلاش خود را برای بهبود وضیعت این منطقه به کار بسته است.

شهردار گرگان ادامه داد: شهرداری در ارائه خدمات نظافت و جمع آوری زباله‌ها و توسعه بخش‌های خدماتی مورد نیاز ماننده سرویس بهداشتی نماز خانه این منطقه را در دستو ر کار قرار می‌دهد.

دادبود شهردار گرگان گفت: اعتبارات دولتی بنا بر قانون باید در همان طرح صرف هزینه شود.

احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گرگان

 
سرهنگ مسعودجمشیدی مدیرکل حفظ نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در جلسه شورای شهر گفت: طرح احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گرگان سی درصدآن اجرا شد.

جمشیدی با اشاره به ادامه اجرای طرح مرکز فرهنگی گفت: اجرای این طرح مستلزم همت و همکاری همه مسئولین استان هست که ان شالله این مرکز فرهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بهره برداری برسد.

وی گفت: مزار هشت شهید گمنام در تپه نور الشهدا بواسطه حضور این شهدا در این تپه آبروی شده است برای استان گلستان و گزگان، زیرا مسافران که به استان سفرمی کند به بهترین منطقه‌ای که از لحاظ امنیت وامکانات انتخاب می‌کند تپه نوالشهدا است.

وی با اشاره به خدمات دهی در تپه نوالشهدا گرگان گفت: با وجود هشت شهید گمنام دفاع مقدس در تپه نورالشهداء گرگان بعنوان یک مکان گردشگری و تفرجگاه و مکان اسکان مهمانان شهرستان گرگان ازاین مکان استفاده می‌کنند نیاز هست مسئول استانی و شهرداری پیگیر خدمات دهی بشتر دراین مرکز فرهنگی باشند.
 

جابجایی کارخانه رب یک و یک جاده آق قلا به شهرک صنعتی سرخنکلا

 
هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: ساختمان قدیم رب یک و یک جاده آق قلا به شهرک صنعتی سرخنکلا و درآنجا طرح گردشگری، ورزشی ماننده هتل، استخر، موج‌های آبی ایجاد این طرح برای ایجاد اشتغال از طریق جذب سرمایه گذار انجام می‌شود.

هزارجریبی گفت:مذاکرات برای جذب سرمایه گذار پتروشیمی گلستان در حال انجام است و در صورت تایید سرمایه گذار این برای اجرای این طرح مشارکت کنند.

اولین کلنگ  طرح بزرگ گردشگری زده شد

 
سید ابوالقاسم صفوی فرماندار شهرستان گرگان در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بنا بر دستور استاندار برای جذب سرمایه گذار در شهرستان، نمایندگان موسسه ملل بعنوان سرمایه گذر به شهر گرگان آمد وبسته‌هایی سرمایه گذاری درسطح گرگان داشتیم از نزدیکبازدیدکردند و مذاکرات جدی داشتیم.

صفوی فرماندار گرگان ادامه داد: اگر همین روند ادامه پیدا کند اولین کلنگ زنی طرح بزرگ گردشگری درچهل سال گذشته با حمایت استاندار و شواری شهر و شهرداری ومجموعه فرمانداری به زمین زده بشود.

صفوی با اشاره به منطقه اجرای طرح گردشگری گفت: رویکرد ما به سمت اقشار کم در آمد جامع این طرح اجرا شود و اولین اقدام را در شمال شهر گرگان حوزه خط کمربندی، کوه دادگستری، شهرک جامعی شهریار که قدم‌های بزرگی در این مناطق با اجرای این طرح برداشته می‌شود.

ابوالقاسم صفوی فرماندار شهرستان گرگان ادامه داد: این طرح اگر مصوبه آن بزودی تصویب شود در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود

صفوی گفت: بنا داریم ان شالله طی چهار سال آینده گرگان را بعنوان قطب گردشگری تبدیل کنیم.

انتهای پیام /ع/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.