دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف ۱۱ شی عتیقه مربوط به عصر مفرغ با قدمت ۵ هزار سال در این شهرستان خبر داد وگفت: دستگاه قضائی با تمام قدرت با قاچاقچیان اشیاء عتیقه برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت :پس از انجام یکسری کار اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی شهرستان جیرفت ۱۱ شی عتیقه مربوط به عصر مفرغ با قدمت ۵ هزار ساله کشف و ضبط گردید.

این مقام قضائی در رابطه با مشخصات اشیای کشف شده، گفت: در این عملیات ۴ کاسه سفالی، یک جام پایدار سفالی، یک قطعه کوزه سفالی، یک قطعه کوزه کوچک شکم دار سفالی کشف وضبط شد که قسمت بالای یک کوزه مفرغی و یک ظرف مفرغی آبریزدار و یک شی مفرغی میله مانند اکسیده شده و خرده شده است.

وی گفت: اموال فرهنگی و اشیاء تاریخی نشانه تمدن و صبغه فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان برای آیندگان است و محافظت از این سرمایه ملی امری ضروری می‌باشد.

دادستان عمومی جیرفت در ادامه اظهارکرد: بر اساس نظریه مکتوب کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان جیرفت قدمت هر یازده شی کشف شده قدمتی بالغ بر ۵ هزار سال و مربوط به عصر مفرغ می‌باشند.

این مقام قضایی ضمن تشکر از مردم در خصوص همکاری جهت کشف اشیا عتیقه اظهار داشت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان عتیقه ادامه دارد و دستگاه قضایی با شدت و قاطعیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

این دومین کشف اشیا عتیقه طی یک هفته گذشته در شهرستان جیرفت می‌باشد که تاکنون جمعا ۱۴ قطعه شی عتیقه کشف و ضبط گردیده است.

انتهای پیام/ی

محافظت از اشیاء تاریخی به عنوان سرمایه‌های ملی امری ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار