عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت: طبق گزارش وزارت کشاورزی تا مرداد ماه امسال تنها 50 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

دولت تا مرداد ماه تنها 50 درصد مطالبات گندم کاران را پرداخت کرده استجلال محمودزاده نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون، گفت: استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از سرما و سیل در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیش از این دولت تصویب کرده بود که تسهیلات کشاورزان آسیب دیده طی 2 سال استمهال شود و خود دولت طی این 2 سال مبالغ تسهیلاتی را پرداخت کند که مجلس با این مدت زمان موافقت نکرد.

محمودزاده بیان کرد: بر این اساس مجلس طی نامه‌ای از دولت خواست که مدت زمان 2 سال را به 3 سال افزایش دهد و قرار است امروز در هیئت دولت این موضوع بررسی شده و پاسخ نامه ما داده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: همچنین موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران امروز در این نشست بررسی شد، بر اساس برنامه ششم دولت اگر در مهلت مقرر یعنی یک ماه پول گندمکاران را پرداخت نکند، به اندازه مدت زمان تأخیر باید سود روز شمار به آنها پرداخت کند که تاکنون این موضوع اجرا نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی تنها تا 23 مرداد ماه تنها 50 درصد پول گندمکاران پرداخت شده و دولت اعلام کرده است که مابقی را تا مهر ماه می‌پردازد که باید سود روز شمار آن را هم به کشاورزان پرداخت نماید.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: همچنین بند "و" تبصره 16 قانون که مبنی بر بخشودگی جرایم تسهیلات کشاورزان و تولیدکنندگان بود هم در این جلسه بررسی شد، طی این قانون بانک مرکزی تا آخر شهریور ماه باید این قانون را اجرا می‌کرد که تاکنون بانک مرکزی ابلاغ این قانون را به بانک‌ها انجام نداده است.

محمودزاده تأکید کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی خواستار توضیح دلیل این موضوع شدیم که اعلام کردند بانک مرکزی به دلیل داشتن شبهه از کمیسیون اقتصادی استعلام کرده و می‌خواهد این قانون را اجرا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار