مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش مساجد درانقلابی‌گری و ترویج فرهنگ انقلاب در جامعه گفت: امروز دشمن در پی جدایی مردم از مسجد، معنویت و دیانت است و باید از طریق مسجد و به وسیله مسجد روحیه انقلابی‌گری را در جامعه حفظ کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان امروز در نشست خبری خود به مناسبت روز جهانی مسجد تاکید کرد: برای اینکه مبارزه با استکبار جهانی در جامعه نهادینه شود و بتوانیم توطئه‌های دشمنان را علیه کشور و جامعه خنثی سازیم باید مساجد را تقویت کنیم.

وی ، رویارویی با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را بخشی از فرهنگ دین و مسجد برشمرد و اظهار کرد: مسجد و مقاومت می‌تواند منجر به تربیت امثال شهید حججی شود که یک نماد در عرصه مقاومت هستند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با تاکید برضرورت ارتباط بیشتر کسبه و بازاریان با علما و مساجد برای جدا نشدن امور اقتصادی جامعه از مباحث دینی تأکید کرد و گفت: اختلالات اقتصادی امروز ما در کشور حاصل جدایی ما از مسجد درمانی و جدایی معنویت و دیانت از جامعه است.

بازار ارتباط خود را با مساجد بیشتر کند

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به ارتباط نزدیک بازار و مساجد در گذشته ، تصریح کرد: سبک زندگی ما را فرهنگ غرب بهم ریخته است، همین جدایی بازار و مراکز تجاری از مساجد و از فرهنگ دینی یکی از این مشکلات است. زمانی که ارتباط بازاریان با مساجد نزدیک باشد شاهد عدالت و رفتار صحیح میان بازاریان و مردم و کاهش مشکلات اقتصادی هستیم.

 وی به تبیین نقش مسجد در سطح جامعه پرداخت و تاکید کرد: مسجد یک کانون بازدارنده از بدی ها و رذایل، هدایت کننده و یک کانون نگه دارنده اخلاق، سیاست، سبک زندگی در سطح جامعه است ، انسان برای رسیدن به خدا و معنویت باید وارد کانون مسجد شود، معنویت در جامعه نشر پیدا نمی کند مگر اینکه فرهنگ مسجد در جامعه بستر سازی شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اذعان کرد: قانون هیچ گاه نمی تواند به تنهایی یک کنترل کننده باشد، آنچه که می تواند کنترل کننده باشد ایمان و دیانت است که از کانون مسجد می تواند متجلی شود.

مسجد باید یکی از ارکان زندگی مردم باشد

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه مسجد باید یکی از ارکان زندگی مردم باشد و مسجد و مسجد درمانی باید وارد زندگی مردم شود، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های جسمی ناشی از ناآرامی‌های روحی است، مساجد محل آرامش روح و روان انسان هستند و روح انسان را به شادابی می‌رسانند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتباط معنوی انسان با خداوند به جهت رسیدن به سلامت روحی و شادابی روحی، تصریح کرد: اگر خانه و زندگی انسان به گناه آلوده شود دعاهای انسان جلو نخواهد رفت ولی مسجد خالی از هرگونه گناه و معصیت است به همین جهت ارتباط میان انسان و خدا در مسجد به بهترین نحو ممکن برقرار می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان مسجد و خانواده را یکی از مباحث مهم این مرکزعنوان کرد وافزود: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی همواره در تلاش هستند تا با توطئه‌های مختلف میان اعضای خانواده فاصله ایجاد کنند و روابط حسنه میان والدین و فرزندان را برهم زده تا بتوانند به فروپاشی جامعه برسند به همین دلیل مساجد باید توجه جدی به مسأله صیانت از خانواده داشته باشند.

مشکلات اقتصادی میان جوانان و مساجد فاصله ایجاد کرده است

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به حضور کم رنگ جوانان در مساجد، تصریح کرد: زمانی که نسل جوان با مشکلات متعدد در زمینه اشتغال و ازدواج مواجه هستند، مشکلات باعث می‌شود نسل جوان با دین و معارف دینی و مساجد فاصله پیدا کنند، زمانی که قانونگذار و مجریان قانون به مشکلات نسل جوان توجه کنند با برطرف شدن مشکلات آنها ارتباطات دینی و معنوی و ارتباط آنها با مسجد برقرار خواهد شد.

وی شمارمساجد در سطح استان اصفهان را 5 هزار و 330 مسجد و در مناطق 15 گانه شهر اصفهان یک هزار و 100 مسجد اعلام

وتصریح کرد: همچنین 5 هزار ائمه جماعت در سطح استان فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و 400 ائمه جماعات متعلق

به شهر اصفهان است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تاکید کرد: بر اساس آمار استاندارد حداقل باید یک هزار و 600 مسجد دیگر در سطح استان ساخته شود.

حجت الاسلام صالحیان روزهای دهه جهانی مسجد را که بر اساس محورهای مهم نامگذاری شده است به این ترتیب  اعلام کرد : روز اول مسجد، ولایت و امامت، روز دوم به نام مسجد و قرآن، روز سوم مسجد و سبک زندگی، روز چهارم به نام مسجد و مقاومت بر محور تربیت شهید حججی ها، روز پنجم مسجد و انتظار بر محور آینده ای که تشیع برای خود ترسیم کرده است، روز ششم مسجد و خانواده، روز هفتم مسجد و اقتصاد، روز هشتم مسجد و جوانان، روز نهم مسجد و نقش پیدایش تمدن اسلامی و روز دهم مسجد، انقلابی گری و استکبار ستیزی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار