معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

تولید مواد اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در بازدید از مجتمع کارگاهی شهدای پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی گفت: تحریم‌ها مسأله جدیدی برای کشور نیست و شرکت‌های دانش بنیان باید آن‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش دانشگاه‌ها برای تولید تکنولوژی و کمک به اقتصاد دانش‌بنیان افزود: اگر مدیریت همراه با دانش و فناوری بویژه در بخش اقتصاد وجود داشته باشد، تحریم‌ها راه به جایی نمی‌برد و مشکلات کشور حل می‌شود.

ستاری اضافه کرد: مواد اولیه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان در داخل تولید کرد و بنابراین واردات این مواد ممنوع است.

وی همچنین ورود بخش خصوصی برای کمک به توسعه و رونق اقتصادی کشور را ضروری را دانست و ابراز امیدواری کرد: این نگاه در کشور ترویج شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، احداث سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد را نمونه بارز این حرکت بیان کرد و گفت: این نخستین بار است که یک شرکت بخش خصوصی با انتقال تکنولوژی و با بهترین کیفیت وارد موضوع هسته‌ای می‌شود و انحصار دولت در این زمینه را می‌شکند.

ستاری با بیان اینکه این پروژه زمینه‌ای برای فعالیت فارغ‌التحصیلان هسته‌ای در شرکت‌های دانش بنیان است افزود: به زودی ۸ شرکت دانش‌بنیان جدید با حمایت بخش خصوصی در کشور راه اندازی می‌شود.

وی در پایان، حضور فعال فارغ التحصیلان دانشگاهی در مجتمع کارگاهی شهدای پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد.

بازدید از پارک علم و فناوری و رونمایی از دو محصول فناور، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع پرتودهی گاما و شرکت در نشست شورای اداری استان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ف

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار