استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۱ واحد صنعتی و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی این استان در شهرکرد مستقر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی روز گذشته دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در برنامه بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از طرح ملی مجتمع پرتو دهی گاما در شهرکرد گفت: نقش شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره تولید موثر، و دولت مصمم به حمایت از این شرکت‎هاست.

وی افزود: در دوره‌های مختلف، طرح‌های خود اشتغالی و زود بازده دارای توجیه اقتصادی محور پرداخت تسهیلات بانکی بود، اما این تسهیلات در دولت تدبیر و امید به طرح‌های دانش بنیان اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی این استان با وسعت ۴۳۲ هکتار در حال احداث است که ۱۰۱ واحد صنعتی و کشاورزی، ۴۴ واحد تولیدی سلولزی و ۴۲ واحد صنایع تبدیلی در آن مستقر می‌شود.

عباسی اضافه کرد: در یک ماه اخیر نیز ۳ تا ۴ واحد موفق به دریافت پروانه فعالیت شده اند.

وی گفت: طرح تولید کارتن نیز با ظرفیت تبدیل سالانه ۶ هزار تن کاغذ و کارتن باطله به کاغذ و کارتن بهداشتی و اشتغالزایی ۳۶ نفر در این منطقه احداث می‌شود.

عباسی همچنین از پیشرفت ۱۰۰ درصدی عملیات ساخت طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما خبر داد و یادآور شد: بهره برداری از این مجتمع، به زودی آغاز خواهد شد.

گفتنی است: ساخت نخستین مرکز پرتودهی گامای کشور از سال ۱۳۹۱ و در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سه کیلومتری فرخ‎شهر و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی احداث می‌شود.

انتهای پیام/ن

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار