اختتامیه جشنواره ۱۲ شهریور ماه در مجموعه باغ دولت آباد یزد برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقیه دوست فاطمی‌ها روز دوشنبه در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری جشنواره از سه سال پیش به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شد، افزود: در ۲ سال گذشته به ترتیب پنج هزار و ۵۰۰ تن و ۱۶ هزار نفر از یزد شرکت کردند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان بخش مکتوب و آنلاین جشنواره در استان به ترتیب ۱۹ هزار و ۸۰۰ و ۶ هزار و ۲۴ نفرند که نسبت به دوره قبل به ترتیب ۶۰ و ۷۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه نام نویسی در بخش استانی جشنواره کتابخوانی رضوی از اواخر خرداد ماه امسال آغاز شد، خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره ۱۲ شهریور ماه در مجموعه باغ دولت آباد یزد برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل می‌شود.

دوست فاطمی‌ها با بیان اینکه یزد با ۱۱۱ باب کتابخانه شامل ۹۶ مورد کتابخانه نهادی روستایی و شهری و ۱۵ کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۳۰ مورد کتابخانه خیری ساز است.

در کتابخانه‌های استان یزد بیش از ۲ میلیون نسخه کتاب وجو دارد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های یزد با یادآوری جایگاه برتر یزد به نسبت جمعیت در ایران از نظر تعداد کتاب، افزود: در کتابخانه‌های استان ۲ میلیون و ۱۳۸ نسخه کتاب موجود است که نشان دهنده ۱.۹ جلد کتاب به ازای هر یزدی است.

وی از عضویت ۱۰۸ هزار نفر در کتابخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: یکسال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب از کتابخانه‌ها به امانت گرفته شد.

دوست فاطمی‌ها یادآور شد: استان یزد در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۲ از نظر تعداد کتاب ۱۵ درصد، عضویت در کتابخانه‌ها ۱۳.۷ درصد و کتاب امانت گرفته شده ۶ درصد رشد داشته است.

در این نشست در راستای طرح یک کتاب تازه، یک استکان چای تازه، بخش‌هایی از کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» اثر جلال مجیبیان پزشک فقید یزدی در حضور خبرنگاران قرائت شد.

این پزشک شهیر، حاذق و مردمی استان یزد ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های آلمان به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار