مدیرکل کمیته امداد خوزستان از استقرار 108 پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری نذورات مردمی در روز عید سعید قربان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد خوزستان روز دوشنبه در نشستی که با حضور اصحاب رسانه های استان برگزار شد، درخصوص تمهیدات کمیته امداد خوزستان برای روز عید سعید قربان گفت: در سال جاری برای فراهم کردن شرایط مناسب دریافت نذورات مردمی از صبح روز عید سعید قربان تا بعدازظهر آن روز، 108 پایگاه ثابت و سیار با همکاری دامپزشکی، شهرداری و کمیته امداد به منظور جمع آوری نذورات مردمی در سطح شهرهای استان مستقر خواهند بود.

وی از مشارکت گسترده مردم سخاوتمند استان در این سنت حسنه در روز عید سعید قربان سال گذشته تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم از طریق جمع آوری نذورات مردمی نیازهای اساسی تعدادی از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را فراهم نماییم.

موصلی با بیان اینکه سال گذشته در روز عید سعید قربان 17 میلیارد ریال نذورات از مردم استان جمع آوری شد تصریح کرد: انتظار داریم در سال جاری با توجه به ارتباطات گسترده با مراکز نیکوکاری، مساجد، شهرداری ها و دهیاری ها جمع آوری نذورات 25 درصد افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان به تعامل مطلوب دامپزشکی در سال جاری اشاره کرد و افزود: کنترل دقیقی بر دریافت و توزیع نذورات مردمی به نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به پیش بینی 7 جایگاه موقت برای خرید دام در سطح استان در روز عید قربان بیان داشت: مردم می توانند با مراجعه به این جایگاه ها نسبت به تهیه نذورات خود با قیمت های مصوب اقدام نمایند.

مرتضی موصلی اذعان کرد: مردم استان می توانند وجوه نقدی خود را برای کمک به نیازمندان به شماره حساب 4444 بانکی ملی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز شماره گیری #061*1*8877* واریز کنند.

وی افزود: علاوه بر آن مردم شریف استان می توانند در روز عید قربان کمک های نقدی خود را با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ها، تحویل دهند.

موصلی با اشاره به اینکه درحال حاضر 110 خانوار با جمعیتی بالغ بر 231 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان بوده که 40 درصد این خانوارها در مناطق با ضریب محرومیت بالا ساکن هستند اظهار کرد: اولویت کمیته امداد استان برای تقسیم نذورات مردمی، با خانواده های دارای بیماران صعب العلاج و مناطق با ضریب محرومیت بالا است.

وی گفت: همچنین 60 درصد از جامعه هدف کمیته امداد استان را سرپرستان خانوار تشکیل می دهند که برای کمک رسانی در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/گ

آمادگی کمیته امداد برای جمع آوری کمک های مردمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.