معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای ساماندهی و کاهش بار ترافیک در ورودی شهرهای استان به ویژه شهر یاسوج تفکیک معابر درون و برون شهری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عزیز فیلی روز سه شنبه در کارگروه ایمنی راه های کهگیلویه وبویراحمداجرای طرح تفکیک ترافیک درمعابردرون و برون شهری یاسوج افزود: هم اینک نیز مطالعات طرح تفکیک ترافیک از معابر ورودی شهر یاسوج و از حد فاصل پل سوم بشار تا پلیس راه آغاز شده است.
وی تصریح کرد: با ایجاد معبر جدید و تقاطع غیرهمسطح از مسیر پل سوم بشار و همچنین آزادسازی و ایمن سازی مسیر پلیس راه قدیم و جدید یاسوج تا حدودی زیادی میزان بار ترافیک و تصادفات در این مسیر پرتردد و خطرناک کاهش خواهد یافت.
فیلی اعتبار مورد نیاز برای انجام این اقدام ها و امور زیربنایی برای ساماندهی وضعیت ترافیک در شهر یاسوج را افزون بر 30 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود 10 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی در سال جاری پیش بینی شده است.
وی گفت: چهار خطه کردن 30 کیلومتری ورودی شهرهای استان از دیگر راهکارهای لازم برای کاهش بار ترافیک و تصادفات در استان است که این مهم نیز در دستور کار جدی مدیریت اجرایی استان قرار دارد.
وی با اشاره به حجم بار ترافیکی و تصادفات در کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: وضعیت نامناسب راه ها ، کوهستانی بودن و شرایط خاص اقلیمی استان ، کم توجهی به قوانین و جزیره ای عمل کردن در امور ترافیکی از مهمترین عوامل افزایش میزان تصادفات در این استان است.
وی شناسایی مسیرهای پرخطر و نقاط حادثه خیز در استان را گام نخست در ساماندهی وضعیت ترافیکی و کاهش تصادفات دانست و گفت: پس از شناسایی عوامل دخیل در بروز تصادفات نسخه های اجرایی در بخش های مختلف نیز تعریف خواهد شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های کهگیلویه وبویراحمد میزان تصادفات منجر به فوت استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.
تعداد تصادفات جرحی در این مدت نیز یکهزار و 120 فقره اعلام شده که 424 مورد آن در سطح جاده های برون شهری رخ داده است.
همچنین بر اساس اعلام این کمیسیون شمار فوت شدگان ناشی از تصادفات در راه های برون شهری و درون شهری استان ظرف چهار ماه گذشته سال جاری 70 نفر بوده که 61 تن از این تعداد در سطح جاده های برون شهری بوده است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی است.

 انتهای پیام/غ

آزادسازی و ایمن سازی مسیر پلیس راه قدیم و جدید یاسوج

برچسب ها: رودخانه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.