عصر دیروز ۵ مسجد و ۲ بوستان در منطقه ۴ مشهد به بهره برداری رسید که این بوستان ها بیش از ۴۰ هزار متر مربع به فضای سبز این منطقه افزودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ بوستان های  لاله و نرگس در منطقه 4 شهرداری مشهد  که سال‌ها به صورت زمین‌های متروکه گلایه شهروندان را به دنبال داشت عصر دیروز با حضور امام جمعه مشهد، شهردار مشهد و اعضای شورای شهر مشهد  به بهره برداری  رسید .
 
افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار/زمین‌های متروکی که تبدیل به پارک شدند
 
با بهره برداری از بوستان‌های لاله و نرگس در منطقه ۴ بیش از ۴۰ هزار متر مربع به فضای سبز این منطقه افزوده شد.
 
همچنین در 5 مسجد در بوستان‌های مناطق مختلف شهر مشهد به بهره برداری رسید

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه احداث فضا‌های معنوی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های فضا‌های عمومی شهری است گفت: خدمت به دین مردم در کنار خدمت به خود مردم است اگر به مردم خدمت کردیم، ولی به دین مردم خدمت نکردیم آن خدمت خیلی ارزش ندارد.
 
افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار/زمین‌های متروکی که تبدیل به پارک شدند
 
وی  افزود: با احداث مساجد در بوستان ها خانواده‌های متدین امکان می‌یابند نماز اول وقت را در  اماکن تفریحی اقامه کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد:  این باعث می‌شود مردم در مراکز تفریحی و نشاط آفرین از نعمت نماز جماعت اول وقت نیز برخوردار شوند.

تقی زاده خامسی شهردار مشهد هم در این مراسم ساخت مساجد در پارک‌ها را جزو خواسته‌های اصلی مردم برشمرد و گفت: ما به محلات که رجوع می‌کنیم، یکی از خواسته‌های مردم این است که که در پارک‌ها محلی برای نماز باشد؛ لذا ما تصمیم داریم که پارک‌هایی که می‌سازیم در داخلش مسجد ونمازخانه هم احداث کنیم.

وی افزود:معتقدیم همجواری مساجد و پارکها تاثیر معنوی در رفتار و زندگی مردم ایجاد می کند ، که به همین منظور اقدام به ساخت مسجد در پارک های شهر کردیم. 

ودیعی عضو شورای شهر مشهد  هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه  شورای شهر مشهد برنامه‌های ویژه‌ای برای اختصاص بودجه به مناطق حاشیه‌ای دارد گفت:  در حوزه خدمات شهری پارک‌ها و فضای سبز ما حدود ۴۰ پارک را  در شهر مورد بحث قرار دادیم که  حدود نیمی از این‌ها در مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر است .
 
افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار/زمین‌های متروکی که تبدیل به پارک شدند
وی افزود: اخیرا هم در شورای شهر بحث تشکیل سازمان بازافرینی فضای شهری که الان اساس نامه اش در شورا در حال بررسی است.

این عضو شورای شهر مشهد گفت: در حال حاظر منطقه ۴ شهرداری با سرانه فضای سبز ۴ و نیم متر مربع یکی از مناطقی است که نیازمند توسعه بیشتر فضای سبز است.

گفتنی است منطقه4 شهرداری مشهد با جمعیت بیش از ۲۷۰ هزار نفر متراکم‌ترین منطقه شهری را دارد.

انتهای پیام//ف.ش
 
گزارشگر : فاطمه شه دوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.