مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از عهده داری برپایی موکب‌ها به صورت مردمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ حمید عسگری گفت: در اربعین امسال قصد بر این است که مسئولیت برپایی موکب های اربعین با مردم باشد.

 

وی ادامه داد:  در سال گذشته برخی از موکب ها در مدیریت ضعیف عمل کرده و با مشکلاتی چون بهداشت و تهیه مواد اولیه مواجه بودند.

 

وی افزود: اگر این امور به دست هیات های مردمی سپرده و از مشارکت متولیان موقوفات بهره ببریم، کارها بهتر انجام خواهد شد.



عسگری ادامه داد:آماده سازی  برنامه غذایی، پیش بینی سرویس های بهداشتی مناسب کارهایی است که باید امسال به درستی انجام شود.


مسئول محور مهران در ستاد عتبات عالیات گلستان افزود:  از ضروریات موکب ها امسال مجهز بودن موکب به امکانات خدمات درمانی و نیروی انسانی شامل امدادگر، پزشک و دارو در حد نیاز، استفاده از توان حوزه های علمیه برای حضور مبلغین در مساجد و داشتن خودروهای سردخانه دار برای نگهداری مواد غذایی است.


روح الله سلیمانی فرد گفت: در کنار مهران، مرزهای چذابه و شلمچه نیز پذیرای موکب های اربعین خواهد بود و علاوه بر آن در شهرهای نجف، کربلا و سامرا در کشور عراق نیز بیشتر ایستگاه های خدمت رسان از سوی ایرانیان دایر می شود.

 

روح الله سلیمانی فرد گفت: با استاندار ایلام و فرماندار مهران رایزنی شده تا زمینی به مساحت 2 هکتار در اختیار این استانها برای راه اندازی موکب مرکزی قرار گیرد.

وی افزود: برای این تدارکات 20 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

این نشست امروز با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی موکب های اربعین حسینی استان های گلستان، گیلان، سمنان، خراسان شمالی، قم، ایلام و آذربایجان غربی در گرگان برگزار شد.

 

انتهای پیام/ح

 

موکب های اربیعن به دست مردم اداره می شود

برچسب ها: اربعین ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.