رئیس پلیس راه استان با هشدار نسبت به افزایش تصادفات در آخرین ماه سال، گفت: تصادفات جاده ای شهریورماه 96 کرمانشاه، 41 کشته و 631 زخمی به جا گذاشت. 

جاده های کرمانشاه  41 قربانی گرفتمحمد حیدری در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   اظهار داشت: تنها در شهریور ماه سال گذشته 29 فقره تصادف فوتی در جاده های استان کرمانشاه  به وقوع پیوست که در نتیجه آن ها 41 نفر جان خود را از دست دادند.

وی همچنین با اشاره به وقوع 349 فقره تصادف جرحی در آخرین ماه تابستان، یادآوری کرد: در این سوانح نیز 631 نفر مجروح شدند.

سرهنگ حیدری  بیان  کرد: تصادفات فوتی و جرحی شهریورماه در مقایسه با دیگر ماه های سال به جز ایام تعطیلات نوروز، به صورت میانگین حدود 30 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: با توجه به برخی شرایط مانند کاسته شدن از شدت گرما، نزدیکی به زمان بازگشایی مدارس و ... عموم مردم تمایل به سفر در شهریور ماه دارند و همین افزایش حجم تردد در جاده ها، باعث افزایش تصادفات رانندگی می شود.

وی افزود: در چنین شرایطی رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی که برای سلامتی خود شهروندان وضع شده است می تواند همچون سپری محکم در برابر حوادث جاده ای برای رانندگان و سرنشینان خودروها باشد.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه اکثر حوادث رانندگی به دلیل تخلفاتی نظیر سبقت و سرعت های غیر مجاز و همچنین انحراف به چپ رخ می دهد، تاکید کرد: مرتکب نشدن این تخلفات حجم زیادی از تصادفات رانندگی را کاهش می دهد.

رئیس پلیس راه استان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 90 گشت محسوس و نامحسوس در جاده های استان و به کار گیری 70 دوربین کنترل سرعت ثابت و سیار در سطح جاده های استان نیز اشاره کرد.

وی در پایان از برخورد با رانندگان متخلف خبر داد و گفت: این برخوردها شامل توقیف ساعتی و روزانه، ضبط گواهینامه و اعمال نمره منفی می شود.

انتهای پیام/ز

 

فعالیت 90 گشت محسوس و نامحسوس در جاده های استان  کرمانشاه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.