تشکیل تیم های ویژه دامپزشکی در عید سعید قربان

برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام ها در روز عيد سعيد قربان 29 تیم دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبرگفت: این تیم ها شامل 16 تیم ثابت و 13 تیم سیار است که برای حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی ، تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه ، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی فعالیت می کنند.

وی بر لزوم خرید دام قربانی از مراکز مجاز تاکید کرد و گفت: بازرسان دامپزشکی بر سلامت دام های عرضه شده در میادین دام و کشتارگاه ها نظارت کامل دارند و این نظارت در مراحل قبل از کشتار، حین ذبح و پس از آن انجام می شود.

سعیدی افزود: بازرسان دامپزشکی، نیروهای کشتارگاه‌های دام و میادین عرضه دام در استان سمنان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به متقاضیان هستند.

وی با بیان اینکه ذبح دام در معابر ، خیابان‌ و منازل عامل انتشار آلودگی زیست محیطی است از خیران خواست : دام‌ قربانی خود را در کشتارگاه ذبح کنندتا علاوه بر پیشگیری از انتشار آلودگی های زیست محیطی در معابر عمومی ، از انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری شود.

انتهای پیام / ق

تیم دامپزشکی بر قربانی عید قربان نظارت می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.