حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان  خواستار فشار بیشتر روسیه بر طالبان برای پذیرفتن مذاکرات صلح شد.

کابل خواستار افزایش فشار روسیه به طالبان برای آغاز مذاکرات صلح شد گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان  خواستار فشار بیشتر روسیه بر طالبان برای پذیرفتن مذاکرات صلح شد.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که حنیف اتمر در دیار با الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در کابل، از این کشور خواست که به طالبان فشار بیاورد تا گفتگوهای مستقیم صلح با دولت افغانستان را آغاز کند.

آقای اتمر در این دیدار افزوده است که حضور و فعالیت جنگجویان خارجی در افغانستان زمینه کشت و قاچاق مواد مخدر و فعالیت جنگی طالبان را فراهم  کرده است.

به گفته او، در صورتی که طالبان جنگ در افغانستان را متوقف کند، زمینه فعالیت جنگجویان خارجی در کشور محدود خواهد شد و دولت افغانستان نیز روی سرکوب سایر جنگجویان تمرکز بیشتر خواهد کرد.

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در دیدار با سفیر روسیه، برنامه کنونی حکومت پاکستان در مورد صلح را نادرست ارزیابی کرده و خواستار همکاری صادقانه این کشور در پروسه صلح افغانستان شده است.

بر اساس خبرنامه دفتر شورای امنیت، سفیر روسیه از آمادگی و همکاری کشورش برای کامیابی پروسه صلح افغانستان خبر داده و گفته است که  امنیت افغانستان برای ثبات در منطقه مهم است و این کشور آماده هر نوع همکاری در این زمینه می‌باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار