مدیر کل پزشک قانونی استان کرمانشاه گفت: اگر بیمار یا همراهان اجازه درمان را نمی دهند و ازبیمارستان هم مرخص نمی شوند ضابط قضایی باید حضور یابد.

حضور ضابط قضایی برای فیصله دادن به مداخلات درمانی کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: درصورتی که بیمار یا همراهان اجازه نوع درمانی که پزشک معالج تجویز کرده را نمی دهند و از بیمارستان هم مرخص نمی شوند حضور ضابط قضایی برای فیصله دادن به موضوع ضرورت دارد.

 کمالی درپاسخ به ابهاماتی درخصوص رضایت آگاهانه بیمار و همراهان گفت: هربیماری وارد مرکز درمانی می شود اگر نیاز به اقدام اورژانسی دارد رضایت و یا رضایت ندادن اطرافیان نباید نقشی در عمل اورژانسی که پزشک معالج تشخیص داده است داشته باشد به شرطی که آن پروسیجر، برطبق رفرنس های قانونی وعلمی جزء اعمال اورژانسی باشد.

وی در مورد رضایت شخصی برای ترخیص از بیمارستان  گفت:در هنگامی که بیمار اصرار به رضایت شخصی برای ترخیص دارد باید خطرات خروج از بیمارستان به بیمار و همراهان وی کاملا تفهیم شود ودر رضایت نامه به صورت مکتوب و خوانا و با زبان ساده و قابل فهم نکاتی که گوشزد شده ذکر گردد.

انتهای پیام/ز

رضایت ویا رضایت ندادن اطرافیان نباید نقشی در عمل اورژانسی داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.