مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت : نخستین نهالستان سالم و استاندارد شمال کشور در گلوگاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مسعود لطیفیان مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از نبود نهالستان استاندارد به عنوان یکی از موانع توسعه باغ و اقتصادی کردن تولید انجیر در شمال کشور نام برد گفت: نخستین نهالستان سالم و استاندارد شمال کشور در گلوگاه راه اندازی می‌شود.

وی داشتن نهال سالم را مهم‌ترین دغدغه باغداران و کشاورزان دانست و افزود: اگر نهال به عنوان پایه کشت و تولید به درستی انتخاب نشود، ممکن است باغداران با خسارت فراوانی در آینده رو به رو شوند.

لطیفیان ایجاد هزار و ۱۰۰ هکتار باغ انجیر را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ هکتار از این باغ‌ها در زمین‌های شیبدار قرار خواهد داشت و این وزارتخانه به طرح‌های توسعه این باغها، بدون محدودیت تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی افزود: شهرستان گلوگاه با داشتن ۲۵۰ هکتار باغ انجیر رتبه ششم کشور را در تولید این میوه را دارد.

همچنین شهیدی فرمدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی کرد ۲ هزار تن انجیر از ۲۵۰ هکتار باغات استان امسال برداشت شود.

وی با بیان اینکه تولید انجیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ در صد افزایش دارد افزود: بیشترین برداشت انجیر در شهرستان گلوگاه با تولید هزار تن است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی این محصول ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد گفت: ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم در تولید انجیر استات مشغول به کارند.

شهیدی فر درحال ساخت بودن ۲ واحد صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر درشهرستان گلوگاه خبرداد افزود: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۰۰ نفر به زودی به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام /آ

ساخت واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.