امام جمعه شیراز گفت: دولت باید با جدیت و دلسوزی به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند و رئیس جمهور باید با تشکیل تیم اقتصادی مسائل و مشکلات به وجود آمده اخیر را مدیریت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه، تاکید کرد: ذهنیتی از اروپا پیدا شد که دولت باید همه کارها را انجام دهد در حالیکه مراقبت در چهار سطح باید در جامعه آموزش داده شود و در سطح خودمان عمل کنیم و در سطح دیگران مطالبه کنیم.

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده که دیه بر عاقله یا همان اقوام است یعنی اهالی خانواده باید همدیگر را نظارت و حمایت کنند پس در این سطح اقوام و قوم و خویش باید مراقب یکدیگر باشند و اجازه ندهند که در خانواده کسی ضعیف باشد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: اگر در یک خانواده کسی داراتر از بقیه است باید به دیگران و همسایه رسیدگی کند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: باید برای حفظ خود، خانواده و جامعه تلاش کرد و بعد از مدیران مطالبه کنید که آنها تلاش کنند نه اینکه مردم بگویند به ما ارتباطی ندارد و مسئولین نیز همین را بگویند که این نشان جامعه اسلامی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به باید شبکه سازی فقهی و فرهنگی در مساجد تقویت شود، گفت: مطالبی که از لحاظ دینی در خطبه اشاره می شود تا پایان هفته این مطلب توسعه دهند رشد دهند تا به جای مناسب برسد.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: در سال ۵۷ شاهد بودیم که امام(ره) در پاریس بیانیه ای می دادند و دلسوزان در داخل کشور آن را پیگیری می کردند اما امروز این ارتباط شبکه ای باید پی گیری شود و ارتباطات باید بیشتر شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امیدوارم شبکه مساجد جهان اسلام داشته باشیم تا دشمنان با یک نفر طرف نباشند بلکه ملت اسلام باید حرکت کند به خصوص شیراز که در قله فرهنگ است باید حرکت شایسته انجام دهند.

وی ادامه داد: موضوع دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر مناسبت های مبارک ولایی داریم که قله این ایام بابرکت و روحانی بحث غدیر و ولایت و رهبری امت است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ولایت در عرصه سیاسی و اجتماعی مسلمانان ابراز شد و مردم نیز بیعت کردند با ولایت امیرالمومنین(ع) که باید غدیر را که بزرگترین عید اسلامی است به بهترین روش برگزار کنیم.

آیت الله دژکام افزود: غدیر روز دخالت مردم در حکومت است که بیعت همان دخالت مردم است که تا پایان زندگی پای ولایت ایستاده ایم امروز در بیعت ائمه هستیم و اگر بیعت بر گردن ما است تا آخر پای آن ایستاده ایم که ملت ایران طی ۴۰ سال آن را نشان داده اند و تاپای جان ادامه می دهند.

وی ادامه داد: در سایه غدیر انتظار داریم مدیران و مسئولین حکومت رفتار علی گونه باشد و کار آنها کار علی پسند باشد نه اینکه مدیریت غنیمتی است که در دست آنها قرار دارد بلکه امانت است و هر مدیری باید روزی پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: مگر می شود که دولتی از مردم رای بگیرد و سپس مسئولیت خود را به درستی عمل نکند، دولت بهتر از همه می داند که وضعیت اقتصادی مردم چگونه است و باید یک تیم متحد و کارآمد اقتصادی شکل گیرد.

آیت الله دژکام افزود: دولت باید با جدیت و دلسوزی به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند و رئیس جمهور باید با تشکیل تیم اقتصادی قوی مسائل و مشکلات به وجود آمده اخیر را اصلاح  و مدیریت کند.

وی تاکید کرد: از قوه قضاییه نیز انتظار داریم و رهبری نیز فرمودند که باید کاری کرد که مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند نه اینکه حکمی صادر شود اما تشکیک وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده ها باید اولویت باشد به طور مثال همین موضوع سکه باعث مشکلاتی در پرداخت مهریه شده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: ممکن است مشکل مقررات باشد اما دستگاه قضایی باید خودش مباحث را به سرعت اجرایی کند و گله دارم از خانومی که تاکید بر زندانی کردن همسر دارد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص نمایندگان مجلس نیز گفت: نمایندگان نیز نظارت خود را بیشتر کنند و اگر مصلحت مردم زیر سوال رفت در قیامت باید جوابگو باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: کارمندان خوب زیاد داریم و امیدوارم آنها نیز بر خدمت صادقانه خود بیشتر ادامه دهند.

منبع: مهر
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار