دام های عشایر خوزستان چشم انتظار علوفه

مدیرکل امور عشایری خوزستان از نیاز فوری دام های عشایر استان به علوفه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رحم کریمی، مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به تاثیر خشکسالی امسال بر زندگی عشایر و دام های آن ها بیان داشت: عشایر استان به 20 هزار تن علوفه فوری نیاز دارند تا بتوانند نیاز دام خود را به موقع تامین کنند.

وی تصریح کرد: از میزان درخواست امور عشایری استان برای تامین نیاز علوفه دام عشایر، فقط 800 تن علوفه تحویل تشکل های عشایری قرار گرفته است که به هیچ وجه کافی نیست.

وی به گرانی علوفه وارداتی شامل ذرت علوفه ای، جو و یونجه اشاره کرد و افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید نسبت به تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان اقدام نماید.

مدیرکل امور عشایری خوزستان اذعان داشت: در صورتیکه علوفه مورد نیاز دام عشایر بطور کامل تامین نشود، سبب بروز مشکلات و ضرر و زیان فراوان برای عشایر استان خواهد شد تا جاییکه آن ها مجبور می شوند بخشی از دام خود را بفروشند.

این مقام مسئول آب و علوفه را نیاز فوری عشایر خوزستان برشمرد و اظهار کرد: برای تامین آب عشایر استان با تانکرهای سیار، 71 میلیارد ریال از منابع مختلف اختصاص یافته است و هم اکنون در حال آبرسانی به کانون های استقرار عشایر هستیم.

علی رحم کریمی افزود: امیدواریم با بارش های زودرس پاییزی در سال آبی 98-97 شاهد کاهش مشکلات عشایر کوچ رو در استان و به حداقل رساندن نیازهای آن ها باشیم.

وی به خشکسالی بی سابقه نیم قرن اخیر در مناطق عشایری استان با اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی سازمان امور عشایری به گونه ای خواهد بود که عشایر استان که بخش مهمی از گوشت و لبنیات مردم را تامین می کنند آسیب نبینند و بتوانند همچنان در چرخه اقتصادی کشور فعال باقی بمانند.

انتهای پیام/گ

تامین علوفه دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.