ورود دانشگاه تهران در بحث بین‌المللی سازی علمی در جهان/ یکی از شروط دانشگاه بین‌المللی کردن آن است سرسنگی گفت: دانشگاه تهران با دنیال کردن بحث بین‌المللی شدن به عنوان رویکردی جدی، در چندین سال گذشته گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط زیست که امروز در معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک هفته دولت گفت: در چندین سال گذشته، دانشگاه تهران با رویکردی جدی در بحث بین‌المللی شدن وارد شده و خوشبختانه گام هایی عمیق در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: منظور از بین‌المللی شدن تنها حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه نیست، بلکه باید همه شروط یک دانشگاه بین‌المللی را داشته باشیم.

سرسنگی اضافه کرد: در حوزه بین‌المللی توانسته‌ایم در موضوعات فرهنگی و ورزشی ورود بهتری داشته باشیم. چندین تیم ورزشی این دانشگاه را در مسابقه بین‌المللی اعزام کردیم و قرار است تا پایان شهریور نیز یکی از تیم‌های ورزشی دانشگاه تهران به مسابقات آسیایی اعزام شود.

وی گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید مسابقات ورزشی بین‌المللی را در دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به مدرسه تابستانی این دانشگاه گفت: در حال حاضر 4 هزار نفر از 115 کشور دنیا برای کنفرانس محیط زیست ثبت‌نام کردند و این نشان از اعتماد به دانشگاه تهران است، کشور ما به عنوان یک کشور که می‌تواند در حوزه علمی حرف اول را بزند از طرف این دانشجویان انتخاب شده است.

سرسنگی ادامه داد: مدرسه تابستانی یکی از شاخصه های برنامه‌های آموزش عالی کشور در سطح بین‌المللی است و ما می‌توانیم از این طریق دیپلماسی علمی کشور را گسترش دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: امروزه بحث سیاست و سیاست‌ورزی در دنیا، ارتباط کشور را از شکل سنتی خارج و به شکل دیپلماسی فرهنگ، هنر و علمی هدایت کرده است به طوری که این دیپلماسی در دستور کار کشورها و دستگاه‌های دیپلماسی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: متاسفانه امروز کمتر از دیپلماسی مدرن استفاده می‌کنیم، به خصوص دیپلماسی علمی، باید این دیپلماسی را گسترش دهیم.

سرسنگی اضافه کرد: به جرئت باید گفت امروزه دانشگاه‌ها و اساتید ما مورد قبول دانشگاه‌های دیگر کشورها هستند اما متاسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نکرده ایم، از این رو برای حل مشکلات از ارتباطات علمی در دنیا استفاده کنیم و آن را گسترش دهیم.

رأی قطعی دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه هنوز صادر نشده است

در ادامه سرسنگی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران، گفت: در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع هستیم و قرار است پرونده این دانشجویان در اواخر ماه جاری رسیدگی و وضعیت آن مشخص شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی جلساتی که در این خصوص با مسئولین برگزار شد روند پرونده به صورت مطلوب و خوبی در حال پیگیری است.

سرسنگی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولین تاکنون به این دانشجویان با نگاه رأفت آمیز برخورد کرده‌اند و امیدواریم تصمیم گیری مطلوبی در این خصوص برای دانشجویان در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: در حال حاضر دادگاه بدوی چند نفر از دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه برگزار شده و منتظر برگزاری دادگاه بدوی چندین دانشجوی دیگر نیز هستیم ولی در حال حاضر رأی قطعی این دانشجویان صادر نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 45 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در حوادث دی ماه سال گذشته بازداشت شدند که پرونده قضایی برای این دانشجویان تشکیل که 25 نفر از این دانشجویان به دادگاه بدوی رفتند و 20 نفر دیگر نیز منتظر برگزاری این دادگاه هستند.

سرسنگی یادآوری کرد: امیدواریم تا اواخر شهریور ماه سال جاری چه کسانی که به دادگاه بدوی رفته و چه افرادی که منتظر رأی تجدید نظر هستند احکام سنگینی نباشد و امیدواریم تبرئه‌ای برای این دانشجویان صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار