فاضل با اشاره به دستاوردهای درمانی گفت: جامعه پزشکی نباید با این دستاوردها اسیر سقوط اخلاقی جامعه شود.

جامعه پزشکی از سقوط اخلاقی جامعه جلوگیری کندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج فاضل  رئیس کل سازمان نظام پزشکی  جامعه پزشکی، خدمتگزارترین جامعه حرفه‌ای ایران است که در سال‌های پس از انقلاب به دلیل همت و از خودگذشتگی تمام افراد حرفه پزشکی، از نقطه‌ای پایین به نقطه بسیار بالایی رسیده ایم.
 
وی اظهار کرد: ۴ دهه پیش مردم ایران برای کوچکترین اعمال جراحی و پیوند اعضا مجبور بودند به کشور‌های خارجی سفر کرده و هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنند و بر اثر کوشش جامعه پزشکی، امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ بیمار ایرانی برای معالجه و درمان، نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست.

جامعه پزشکی نباید اسیر سیر ناموزون سقوط اخلاقی  شود

 
وی ضمن تاکید بر اهمیت اخلاق در حوزه پزشکی تصریح کرد: شاید در کمتر صحنه ای، اخلاق به اندازه پزشکی مهم باشد و با توجه به سیر اخلاق در جامعه مهمترین اولویت مسئولان، نهاد‌های فرهنگی متولی در کشور مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی باید رسیدگی به اخلاق در جامعه باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: ممکن است با نزول اخلاق در جامعه، شاهد مواردی هم در جامعه پزشکی باشیم، اما اعتقاد دارم که جامعه پزشکی نه تنها نباید اسیر سیر ناموزون سقوط اخلاقی در کشور شود بلکه به عنوان قشری فرهیخته باید از سقوط اخلاقی جامعه جلوگیری کند؛ معتقدم که جامعه پزشکی با اخلاق‌ترین بخش جامعه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۹ دی ۱۴۰۲
انچه باعث شده مردم کنونی متفاوت از اول انقلاب، و با ایثارگری و صداقت و حس مسئولیت وداع کنند، دروغها و عوامفریبی مسئولین غیرپاسخگو و بداموز، و فقدان خدایی که تصور میشد ناظر و بمحض تخلفمچ انها را میشکند، و اشکار شدن ماهیت غیرالهی و ابزاری اسلام در قدرت سیاسی، که هر ظلم و فساد و ربا و دزدی و سرکوب و جنایتی با توجیه مصلحت نظام قابل اجراست. بر خلاف جامعه مطیع و قانع و مخلص و گوش بفرمان اوایل انقلاب،کنترل جامعه طلبکار و زیاده خواه و دزد و شیاد و قانون شکن و قانون گریز و رابطه گرا و خودباور کنونی که محرمات و تخلفات و کسب ثروت حرام را در تضاد با عقاید دینی نمیدانند، بسیار سخت است. اسلام منحرف و اقتدارگرای ایرانی نتنها مردم را به معنویت نرساند بلکه از انچه بودند ساقط کرد. واگذاری امور به افراد صرفا انقلابی فاقد توان مدیریتی خادم حکومت و خائن به ملت، که براساس ملاحظات سیاسی و جناحی بجای قانونگرایی عمل کرده و میکنند، منشاء تمام مفاسد کنونی است. اقدام ضد قانونی مجلس در موضوع حجاب، نشانه لگدمال کردن قانون اساسی و تحریف احکام شرع توسط خطرناکترین تفکر خودرای و خودتکلیف و خونریز طالبانی است که با مشت اهنین حکومت، و اسلام را در ریش و حجاب تحمیلی و محدودیتهای اجتماعی زنان خلاصه کرده که بتدریج به مرحله حبس خانگی انها و فلج کردن جامعه پیش میروند.
آخرین اخبار