آتش سوزی ۵۰ میلیاردریال به جنگل‌های مریوان خسارت زد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت:آتش سوزی جنگل‌های روستا‌های سلسی و پیله در شهرستان مریوان ۵۰ میلیارد ریال خسارت زد.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:آتش سوزی وسیع و گسترده که ازساعت ۹ صبح روزگذشته در جنگل‌های روستا‌های پیله وسلسی مریوان آغاز شده بود علاوه بر خسارت به ده‌ها هکتار از جنگل‌های مریوان، چهار نفر رانیز به کام مرگ کشاند.
وی افزود: ۲ نفر از جانباختگان فعالان زیست محیطی مریوان و ۲ نفر نیز از پیمانکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بودند.
خوش اقبال علت فوت این افراد را خفگی ناشی از دود و سوختگی به علت شدت آتش سوزی جنگل‌های نزدیک روستا‌های سلسی و پیله در شهرستان مریوان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه ۳ نفر هم در این حادثه مصدوم شدند، گفت: ۲ نفر ازمصدومان این حادثه به مراکز بیمارستانی در مریوان منتقل شدند که یکی ازآن‌ها به صورت سرپایی مداوا شد و یک نفر نیز که دچار سوختگی شده بود، با استفاده از بالگرد اروژانس هوایی به مراکز درمانی در سنندج منتقل شده است.
خوش اقبال افزود: این افراد در دقایق اولیه وقوع آتش سوزی برای مهار آتش رفته بودند که به دلیل وزش شدید باد طعمه حریق شدند.
وی وسعت آتش سوزی جنگل‌های مریوان راغریب به ۳۵ هکتارعنوان کرد وگفت: براثر این حادثه  ۵۰ میلیارد ریال به جنگل‌های مریوان خسارت وارد شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت:در حال حاضر وضعیت حریق با احتمال وزش باد وآتش سوزی مجدد توسط نیرو‌های مستقرمردمی وامدادرسان تحت کنترل است.
 خوش اقبال  نسبت دادن حادثه آتش سوزی جنگل های مریوان به سپاه  که از سوی رسانه های معاند مطرح شده رابه شدت تکذیب کردوگفت: علت این حادثه فعلا در دست بررسی است.
گفتنی است؛ از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد، جنگل‌های این استان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی به حساب می‌آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
جنگل‌های این استان که بخشی از جنگل‌های غرب کشور را تشکیل می‌دهد بیشتر اطراف شهر‌های بانه و مریوان واقع شده است و بعد از جنگل‌های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.
روستای‌های سلسی و پیله در ۲۰ کیلومتری شمال مریوان و در مسیر جاده مریوان - سقز قرار دارند.
شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
انتهای پیام/م

۳۵ هکتاز از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

برچسب ها: حوادث ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.