معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، از پیگیری رسانه ملی برای حفظ و ارتقای جایگاه، پویایی و مانایی رادیو خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی امروز یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ در نشست کمیسیون صدای بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما در چهارمحال و بختیاری گفت: تعاملی شدن رادیو و نقش پر رنگ مردم، افزایش سهم زبان محلی و نقش نخبگان در برنامه‌های مختلف، ارتقای شکلی و محتوایی رادیو نما‌ها، تقویت نمایش همراه با نظارت و ارزیابی مستمر و کارآمد، از انتظارات و اولویت‌های مطرح شده در جشنواره سال قبل در حوزه رادیوی استان‌ها بود که بایستی گزارش اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه شود.

وی اظهار داشت: رادیو از آنجا که شعر، ادبیات، موسیقی، فرهنگ، تاریخ و تحولات ایران و جهان و برخی خبر‌های ویژه را روایت کرده است، برای بسیاری از مردم دارای یک حس نوستالژیک می‌باشد.

دارابی تأکید کرد: سازمان صدا و سیما در تلاش است تا در رقابت نفس‌گیر و فشرده رسانه‌ها که بسیار متنوع و متعدد هستند، رادیو همچنان پویا و مانا باقی بماند.

وی یادآور شد: رادیو در گذشته به عنوان رسانه‌ای مطمئن همراه و در کنار مردم بود و باید این تعامل، نزدیکی، رفاقت و همدلی بین مردم و رادیو دوباره احیا شود.

دارابی با بیان اینکه همه مشکلات رادیو با افزایش نرخ برنامه‌سازی حل نمی‌شود ادامه داد: شناسایی و توجه به نیرو‌های شاخص و استعداد‌های ویژه و افزایش سواد رسانه ای، تولید و پخش آنونس‌های جذاب، بهره‌گیری از صدا‌های ماندگار، سنجش آثار، خلاقیت و ذوق در برنامه‌سازی و حسن سلیقه در بکارگیری واژه از نکاتی است که در تولید آثار رادیویی باید مد نظر قرار گیرد.

وی، ۲۴ ساعته شدن رادیوی مراکز استان‌ها را فرصتی مناسب برای بهترین برنامه‌سازی جهت مخاطبان بیان و اضافه کرد: مدیران حوزه صدا باید از این فرصت به خوبی بهره گیری کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: در عصر چند رسانه‌ای و حاکمیت تصاویر بر نوشتار و گفتار، باید برای معرفی رادیو و برنامه‌های آن نقشه راه ترسیم شود تا صدای مراکز در سبد فرهنگی و رسانه‌ای مخاطبان قرار گیرد.

دارابی افزود: اجرای طرح رادیو نما یا تصویری کردن رادیو، گامی برای بهتر دیدن و بیشتر شنیدن رادیو در عصر دیجیتال و تنوع رسانه‌ای امروز است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای شادی و نشاط در رادیو باید با استفاده از طنز‌ها و تولید فولکلور‌های محلی و استانی با لهجه و زبان و گویش شیرین محلی گسترش یابد.

گفتنی است: در این نشست، چهار اثر فاخر رادیویی شامل «چهل سردار شهید»، «تولید کالای ایرانی در سال اقتصاد مقاومتی»، «مجموعه مستند‌های فاخر چهار دهه انقلاب اسلامی» و «مجموعه برنامه‌های یک ساله رادیو نما» رونمایی شد.

بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» از دیروز شنبه ۳ شهریور ۹۷ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری تالاب چغاخور بروجن آغاز شد و تا فردا دوشنبه ۵ شهریور و به مدت سه روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار